tirsdag, november 14, 2006

EN AF DE FÅ

Havde det godt på fornemmelsen, men fik det bekræftet i dag af en tøjekspedient. Sort er sagen, ethvert kvindeblad med respekt for sig selv byder på reportager om den lille sorte, den frække sorte, den elegante sorte, den hippe sorte, kort sagt tøj i sort.
Jeg kan ikke lide sort tøj, jeg synes det er trist, kedeligt, dystert i hvertfald til mig selv. Så der var ingen glade miner fra mig, da korlederen fortalte at koruniformen var sort tøj, og vi har koncert i morgen. Her stod jeg med alt mit nyindkøbte tøj, mørkebrune nuancer i tøjer og nederdel, lækre petroleumsgrønne bluser, det må jeg ikke bruge.
Der var ingen medlidenhed fra sønnen: Gospelkor har altid sort tøj på!!!!! Ja jeg ved det godt, tøjet skal ikke ta opmærksomheden fra musik og tekst, men jeg synes sort er kedeligt.
Er dog stolt af mig selv, ingen svinkeærinder, der er indkøbt for 200 kr sort tøj, en bette fiks kortærmet striktrøje og en tilhørende bette fiks strikcardigan, så må jeg bruge mine sorte cowboybukser eller min mørkeblå cowboynederdel.

Tilføjelse : Overskriften var det ekspedienten betegnede mig, og jeg synes faktisk andre kan se smarte, elegante og frække ud i sort, bare ikke mig :-)

2 kommentarer:

  1. Vi har også altid problemet med tøjet, når vi skal ud og synge.

    Jeg kan til nød mønstre et par sorte bukser - har et par af slagsen, jeg plejer at tage på isf. mine sædvanlige jeans med og uden hængerøv. Jeg har også en sort kjole, som jeg faktisk ofte har brugt til koncerter.

    Men sorte bluser? Nææææh. Dem har jeg ikke for mange af. Har dog for nylig investeret i en langærmet Only-tshirt, 80 kr. eller noget i den stil ... den kan jeg også bruge til jeans.

    MEN jeg kan meget bedre lide farver...

    SvarSlet
  2. nemlig Lizelotte :-)

    SvarSlet