onsdag, november 29, 2006

ET STILLE GRIN

"hvis du vil ha noget indflydelse, må du komme ud!"
Datteren har hjulpet i dag med at blive klar til at pynte til jul. Når jeg kun har en fridag og dernæst 6 arbejdsdage, og vi gerne vil ha pyntet til d. 1.december, ja så var det dejligt at hun kunne hjælpe i dag. Hun ville gerne plante udekrukker og vaske vinduer udvendig.
Det var angående krukkerne, hun ville høre, om jeg havde nogle ideer, men hun kan godt selv, så jeg var bare ude og flytte alle de andre krukker ind og tømme dem for jord, så kunne datteren også vaske dem på vaskepladsen.

Mens jeg gik og nød den friske luft, kom jeg til at tænke på engang hvor jeg ikke blev medinddraget. Da jeg startede med at arbejde igen som sygeplejerske var datteren 14 år. Hun nød, at hendes mor nu var "noget" i stedet for sådan en "snavset forælder, der sidder og sorterer kartofler"(hendes ord om os da hun var 7 år)
På det tidspunkt havde jeg mange blomster indendøre, vi leverede kartofler til en gårdbutik, og de sendte altid en ladning blomster med hjem, de mest mærkelige arter. De levede ikke så længe hos den glemsomme landmandskone, men der kom hele tiden nye forsyninger.

En dag jeg kom hjem fra arbejde, undrede det mig, at en masse af mine blomsterskjulere stod i bryggerset, samtidig kom landmanden ind og spurgte, hvorfor der lå så mange blomster ude i containeren!
Vi åbnede døren, og her mødte os et bedre BO Bedre hjem, helt klart inspireret af de minimalistiske tendenser, der var flyttet rundt, og små figurer var fundet frem til at stå i vinduerne, og blomster var der ikke mange af.

Vi grinede højt og længe, helt ærligt jeg syntes da også, det så bedre ud, så landmanden måtte på pæn vis takke nej til fremtidige blomster. Nu får jeg af og til en buket blomster, og det siger vi ikke nej til.

En fordel mere, jeg skal ikke huske at vande så mange blomster mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar