torsdag, december 21, 2006

NYE OG GAMLE TRADITIONER


At noget er blevet en tradition, opdager man den dag, man ikke gør det, og familien så siger ”vi plejer da”
Sådan var det den første juleaften, efter jeg var startet som sygeplejerske igen. Energien var ikke til det hele, så juledekorationer var blevet prioriteret væk til sidst. Og så var det, at børnene juleaften sagde ”hvor er vildsvinet”


Vildsvinet er en træstub, som kom ind i familien, da sønnen var i sin fantasiperiode. Den hørte til, når han legede Asterix og Obelix, de spiste jo vildsvin. Efterfølgende lå den sammen med en masse andet træ i laden, hvor jeg spottede den som en rekvisit til juledekoration, og sådan blev det.
Den omtalte jul måtte moderen ud julemorgen og plukke lidt hist og pist fra haven, så vildsvinet stod klar, da børnene stod op.


I år har vi måske startet en ny tradition, datteren og jeg blev inspireret på Børglum Kloster, nu får vi at se.



6 kommentarer:

  1. Det tror jeg også Liselotte :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig glædelig jul til min favorit kollega og hendes familie. Ville gerne have sagt det personligt men nu bliver det pr. "blog" Tine

    SvarSlet
  3. Det ser så dejlig julet ud,Lene :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en hyggelig måde at dekorere på!

    SvarSlet
  5. Tak Tine, også glædelig jul til dig og dine. glæder mig til at høre om jeres jul.

    SvarSlet
  6. Tak Ella oG Lizelotte, jeg nyder det også hver gang jeg går forbi.

    SvarSlet