onsdag, januar 24, 2007

TRÆK VEJRET, IND, UD, IND, UD

Kroppen stivner, hjernen går op i omdrejninger, det grønne chartek med papirerne til årsregnskabet, hvor er det?

Bakkerne på kontoret gennemrodes, først kontrolleret, siden panikagtig. Skufferne gennemsøges. Pulsen stiger støt og roligt i takt med, at ilten svinder fra hjernen. Hylder gennemrodes, papirkurve undersøges.
Nu til de utænkelige steder, alle skuffer og hylder i skabe og reoler i stuerne bliver usystematisk gennemsøgt.

Nu er BT og puls på deres højeste, men hjernen ER slået fra, panikken har fået godt og grundigt greb i mig. Tanken om alle de steder jeg skal kontakte for at få fat i nye papirer gør mig syg.

Ny strategi: te skænkes op, kontorstolen indtages, automatisk bliver nye kuverter åbnet, betalingsdato registreret og noteret i kalenderen, mens vejrtrækningen kommer ned i tempo, og ud af det ene øje skimtes et HVIDT chartek i første bakke, jeg gennemrodede.

Alt er godt igen, så kan arbejdsdagen herhjemme begynde.
Ha en god dag

9 kommentarer:

  1. uh det kender jeg godt. Jeg troede sygeplejersker altid havde orden på tingene(jeg har et par stykker i den nærmeste familie og omgangskreds) noget med operationer og skalpel og sådan der altid skal være på rette plads;)Rart når ens fordomme bliver udfordret. God arbejdslyst.

    SvarSlet
  2. Puha.

    Jeg fik næsten et anfald af panik ved at læse din blogpost *G*

    Godt, du fandt papirerne - de dukker jo som regel op, når blot man husker at trække vejret!

    :-)

    SvarSlet
  3. Jeg fik også nærmest hjertebanken! Har selv stået i samme situation, og panikken bare breder sig!

    Klog taktik med en kop te ;)

    Nu vil jeg finde noget kaffe og så skrive et engelsk brev.

    SvarSlet
  4. Pollyanna, der er nok en grund til at jeg ikke er kirurgisk sygeplejerske ;-)

    Henriette - den der vejrtrækning redder meget ;-)

    mrsbaloui - god arbejdslyst med det engelske ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg kender det godt.
    Og som oftest løser det sig jo, når man får taget et par dybe indåndninger og skubbet panikken i baggrunden.

    Godt du fandt dine papir :-)

    SvarSlet
  6. også i den grad krebsinde, nu er der vist ved at være styr på sagerne ;-)

    SvarSlet
  7. Jeg synes at det er et formildende træk ved andre, at de roder lidt ;-)

    SvarSlet
  8. åh det var godt Lizelotte, jeg kan nemlig rode meget ;-)

    SvarSlet