lørdag, februar 03, 2007

BIDE TIL BOLLE

En ukendt fastelavnstradition? I mit hjem har vi altid bidt til bolle, og mine børn er opvokset med traditionen.

Fastelavn er først om 14 dage, men datteren mente ikke, at kæresten kunne drage ud i verdenen på tirsdag uden at prøve denne tradition.


Så der blev bagt fastelavnsboller, da jeg kom hjem fra arbejde, og vi har grinet, for det handler meget om teknik, hænderne bag ryggen, ned i knæene og så bid. Den der bliver først færdig har vundet. Bider man, så bollen falder på gulvet, er man ude.


Datteren vandt storstilet over kæresten, men hun har jo også trænet i mange år.


På mit arbejde kendte de heller ikke til traditionen, så er min familie den eneste, der bed til bolle?

5 kommentarer:

  1. Vi gjorde det ikke i familien, men jeg har da vaeret med til at bide til bolle til diverse fastelavnsfester og foedselsdagsfester.

    SvarSlet
  2. Jeg har hørt om at bide til bolle, men aldrig prøvet det...

    SvarSlet
  3. Lizelotte, det så faktisk ret sjov ud, datteren mente godt nok også jeg skulle med, men jeg er jo voksen ;-)
    Susan, jeg var lige ved at tro, det var en familiskik, så godt du også havde prøvet det ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg har også bidt til bolle, da jeg var barn ;)
    Måske det er en "landting"?
    Ka' ikke huske, om du oprindeligt er fra landet ;)
    Og spise æbler fra vandbaljer - det var sjovt ;)

    SvarSlet
  5. Moster Tulle, jeg er opvokset i en lille landsby, fra landet forbinder jeg med at vokse op på en gård, men det vil en storbyboer nok ikke mene ;-)
    bide til æbler har jeg også prøvet men mest i spejdersammenhænge,det kunne man også få mange grin ud af ;-)

    SvarSlet