søndag, februar 04, 2007

DET GØR MIG GLAD 3

- når kolleger rummer overskud til at give hinanden skulderklap både bogstaveligt og ved hjælp af ord.
- når der er tid til at nyde et rundstykke sammen, hvor både sjov og alvor kan drøftes.
- når samtalen med mine patienter går begge veje både verbalt og non-verbalt
- når jeg får lov til at passe de samme patienter i flere dage og dermed kan se de små fremskridt, der sker
- når en læge bliver kaldt ind på arbejde pga. sygdom og har overskud til at smile, og stille og roligt går i gang med dagens mange opgaver, selvom hun måtte forlade sin lille guldklump derhjemme og i forvejen er hårdt belastet af mange vagter
- når en patient, som bliver dårligere, kalder mig først sød og senere en plageånd, og så kan smile, når jeg protesterer for sjov.
- når en kollega vil bytte vagt med mig, så jeg kan komme til fest.
- når gemalen underskriver sms beskeden: lovs – prøv selv, vore mobiltelefoner vælger altid lovs frem for knus, er det monstro en dialekt? Nu hedder det lovs og ikke knus.
- når Danmark vinder bronze, og jeg af den grund har en dansende mand i mit køkken, da jeg kommer hjem.
- når bloggere gider at kommentere hos mig

11 kommentarer:

  1. En dansende mand i køkkenet er ikke det værste, man har ;-)

    LOVS - ja, den er en af de irriterende. Jeg synger sammen med en, som hedder Susan. I min mobils sprog kommer hun altid til at hedde Stram... og det er hun slet ikke, selvom hun er lærer ;-)

    SvarSlet
  2. nej sport kan forløse følelser Lizelotte ;-)
    det kan af og til være sjove beskeder man får sendt, hvis det går lidt hurtig.

    SvarSlet
  3. Jeg er helt ude over de der sjove muligheder, for jeg har fra starten valgt ordbogen fra. Jeg trykker hellere x antal gange på hver tast for at ramme hvert enkelt bogstav. Jeg vil selv bestemme.
    En enkelt overgang prøvede jeg at vænne mig til ordbogen, men det kom der for mange bandeord ud af.
    Jeg er vist konservativ, når det kommer til mine vaner!

    SvarSlet
  4. Min telefon kan ikke dansk, saa det ville blive noget vaerre vroevl hvis jeg lod ordbogen bestemme :-)

    Jeg er ligesom Conny gaaet over til det manuelle system.

    SvarSlet
  5. Conny, jeg synes det går hurtigere med ordbogen, men hvis jeg glemmer at læse korrektur,så får folk nogle mærkelige beskeder ;-)

    Susan vi ville nok få svært ved at kommunikere ;-)

    SvarSlet
  6. Han lyder da til at være lækker-smækker ham din dansende landmand - tillykke med ham. Men jeg tror nu også at han er lidt heldig selv ....

    SvarSlet
  7. det håber jeg også han synes fru kok ;-)

    SvarSlet
  8. prøvede lige den der knus i går - min skriver heldigvis knus, så det kan det godt fortsætte med at hedde her hos mig :-)

    SvarSlet
  9. Lene - er du OK? Synes det er så "lang" tid siden vi har hørt fra dig. Knus

    SvarSlet
  10. jeg er ok moster tulle, men jeg er så træt, så jeg har givet mig selv fri fra bloggen et par dage, dvs jeg læser, men indlæg orker jeg ikke lige nu.

    SvarSlet
  11. og hvad er det med det smartlog? nu havde jeg lige nogle minutter til at læse, og så kan jeg ikke komme igennem til dig moster tulle eller Helle eller Henriette eller ....
    Lovs - knus ;-)

    SvarSlet