onsdag, februar 21, 2007

DET RIGTIGE RÅD

Godt datteren blev i Himmerland.

Landmanden har lige talt med en montør, som har tilsyn med vores ventilationsanlæg i staldene. Han sidder på motorvejen nede ved Århus og har siddet der i 4 timer. Vejen er blokeret af lastbiler. Hans kollega nåede med nød og næppe hjem til Støvring ved tretiden.

Stakkels den landmand på Mors,hvis ventilationsanlæg er brændt sammen pga. kortslutning. Når ventilationsanlægget går ned, åbnes automatisk for vægventilerne for at forhindre, at grisene bliver kvalt, men i den her kulde går det jo ikke, så landmanden må nu ud og manuelt lukke ventilerne ned på minimum, binde dem fast til inventaret og så ellers være på vagt indtil en montør kan komme. Det kommer der nok først i morgen, så han kommer til at være oppe i nat.

Landmanden er lidt spændt på, om vi kan komme ud i morgen tidlig, når han skal køre mig på arbejde.Vi får se, det vil jeg ikke spekulere på nu, blot glæde mig over, at vi har det varmt og godt.

4 kommentarer:

  1. Det er da også en skrækkelig masse sne I har fået jer.

    SvarSlet
  2. ..og her regner det bare :-(

    SvarSlet
  3. Jeg er lidt misundelig....Det er nogle gange rart at blive tvunget ned i gear af ydre omstændigheder.

    SvarSlet
  4. Jeg skal love for vi er kommet ned i gear, så meget sne har der aldrig været på vores gårdsplads.
    Så I må godt være lidt misundelige men også lidt lettet Krebsinde, Lizelotte og Pollyanna ;-)

    SvarSlet