mandag, april 16, 2007

SÅ FIK VI SAT DET PÅ PLADS!

- at roser ikke skal klippes ned før 15. maj ifølge en patient, som lytter til den norske havemand i radioen. Så har det jo ingen hast, trods det at mine roser har en intern konkurrence om at nå tagrenden først.

- at mine fire yndlingsbilleder på afdelingen faktisk er malet af en patient. Det vidste man ikke, da de blev købt, men han måtte da ha nydt synet af sine malerier, da han blev indlagt.

- at støvsugning er godt, når man er godt irriteret, hold da op hvor jeg jonglerede med eksempler og argumenter, men der var jo heller ingen kollega, der sagde mig imod, og nu har jeg fået luft!

- at jeg nu er klar til te og strik, for nu skal vinterens strikkearbejde, trøjen fra Garnstudio, gøres færdig.

13 kommentarer:

  1. Et rigtig godt fingerpeg er, at det mest passende tidspunkt for beskæring af roser er når birken får blade. Det sker som oftest de første 7-10 dage i maj måned - så han er ikke helt ved siden af ham nordmanden :O)
    Birken har nemlig den egenskab, at den meget meget sjældent får blade, før risikoen for nattefrost er ovre

    SvarSlet
  2. Tak for tippet Ole og velkommen her.

    SvarSlet
  3. Ja nordmænd er ikke så tossede når det kommer til stykket:-)
    (Jeg vidste nu heller ikke det om roserne)
    Det er en rigtig flot strikketrøje du er i gang med.

    SvarSlet
  4. tak judith, jeg har fortrudt lidt, at jeg ikke valgte de farver, min er brun.

    SvarSlet
  5. Oooops, - kunne du ikke sagt det litt før? Jeg har klippet mine for et par uker siden. Enda jeg har visst hørt det: De skal klippes når bjerka (birken - hvilket forfinet ord!) har fått museører. Ja, ja - det går nok bra.

    SvarSlet
  6. undskyld Hege, jeg vidste det jo først nu ;-)
    jeg tro det nok skal gå.

    SvarSlet
  7. jamen birken er da sprunget ud på sydsjælland

    SvarSlet
  8. Jamen Pia så må du gerne klippe :-)
    Jeg tror ikke birken er sprunget ud heroppe.

    SvarSlet
  9. Mit birketræ er ikke sprunget ud, men mine roser er klippet.... UPS! Håber det går :-)

    SvarSlet
  10. Ups - det er min også og nu bliver det nattefrost :(

    SvarSlet
  11. ups Jane og Pollyanna, håber ikke I bor i et område som mit, hvor der altid er frost, når der varsles frost.
    Mon ikke det går.

    SvarSlet
  12. Ja, gni det inn der du bor nede i Sydens sol og varme, Pia. Her har bjerka knapt fått museører, - og selv om vi har deilig vår, så er det fortsatt lenge til det er sommer. Når jeg leser de danske sidene, så virker det som om dere bor i en annen verdensdel. Mon jeg skulle emigrere?

    SvarSlet
  13. Hege, jeg nyder dine beskrivelser fra det norske, så mon ikke det også bliver sommer i Norge

    SvarSlet