torsdag, maj 17, 2007

KRISTI HIMMELFARTSDAG


For mange en miniferie, for andre en fridag, for nogle af os en arbejdsdag,uanset hvad så vil jeg ønske dig en god dag.

Vejret lover godt, svalerne er i fuld sving derude, der er en fuglesang uden lige, vejret er frisk, solen er allerede godt oppe på himlen.

Gennem min tid som FDFer lærte jeg mange nye salmer,de havde et moderne sprog, og de betyder meget for mig, det her er en af dem:

1
Du satte dig selv i de nederstes sted.
Du satte dig op mod de stores fortræd.
Du satte dig ind i de yderstes nød.
Du satte dig ud over dødsangst og død.
2
Nu taler du til os fra højeste sted,
hvor ingen kan udsætte dig for fortræd,
og lever og lider dog med os endnu,
så ingen er mere i live end du.
3
Du kæmper i verden for frihed og fred,
når andre gi'r op, bli'r du viljefast ved.
Du følger os ind i den yderste nød
og kalder os ud af den inderste død.
4
Du sender os ned i de nederstes sted.
Du sætter os op mod de stores fortræd.
Du lever i os i de inderste lag.
Vi lever i dig på den yderste dag.

Hans Anker Jørgensen 1986

9 kommentarer:

  1. God dag til dig også, Lene.

    SvarSlet
  2. Du må have en god arbejdsdag.
    For os er det en fridag, dvs jeg er hjemmegående, så min mand påstår, jeg har fri hver dag.
    Vi fik 32 mm regn i går og i nat, mangler I?

    SvarSlet
  3. God dag også til dig Lene - dagen i dag er speciel, vores yngste skal konfirmeres - af sin far. Vi glæder os.

    SvarSlet
  4. Rigtig god arbejdsdag til dig Lene. Her skal helbredet plejes og sofaen misbruges.

    SvarSlet
  5. Tak fru green, jeg håber I midt i studierne får tid til lidt fridage

    Kaja, din mand har ikke helt fattet det, man har jo aldrig fri, når man arbejder hjemme :-) Jeg havde godt nok hørt at der var områder, der fik meget vand. Vi har fået det jorden trængte til.

    SvarSlet
  6. Lone Jeg håber I får en god dag, det er da specielt for både far og datter.

    Tak Deborah og god bedring til dig, håber du snart er ovenpå.

    SvarSlet
  7. Der var lige et navn jeg kendte fra lokalavisen. Salmedigteren har været sognepræst her i den lokale kirke.

    SvarSlet
  8. Og han har været studenterpræst på Humaniora på Amager.

    SvarSlet
  9. Gad vide hvordan han er som præst? Som salmedigter kan jeg lide hans ord.

    SvarSlet