lørdag, maj 12, 2007

VIBEN

Landmanden mulder kartoffelmarker i et væk. I aftes holdt han først aften ved 21 tiden.



Landmanden har været bekymret for viberne, han havde ikke rigtig set nogen reder, og vi har forbistret mange krager, som er en pestilens for fuglelivet.

I går så han reder, og som vanligt flytter han reder fra den ene kartoffelkam, som skal muldes, til den anden nymuldet kam, og viben lægger sig så igen på æggene.



Han fandt flere reder med to æg, og her ruges der ikke, før der er lagt fire æg. Bare nu ikke kragerne tager dem først, i går så landmanden et agerhønsepar, som blev chikaneret af en krage.



Egentlig skulle jeg sove lidt endnu, men sønnen skulle hentes efter en god fest, natbusserne kører desværre ikke så langt ud på landet. Ha en god dag.

3 kommentarer:

  1. Det er helt zen-agtigt med de furer. Det er måske det der gi'r energien ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg må si at jeg har sansen for denne landmanden som flytter fuglereder i sikkerhet. En kjekk kar, - uten tvil.

    SvarSlet
  3. Se det havde jeg ikke tænkt på, Sifka :-)

    Jeg tror glæden over naturen går hånd i hånd med ønsket om et rentabelt landbrug, Hege, vi nyder begge det rige fugle og dyreliv, som efterhånden er her.

    SvarSlet