lørdag, juni 30, 2007

OVERSKUD


Nogle gange når man er færdig med en ferie med megen aktivitet, kan man godt tvivle på, om opladeren var slået til.

Det var den. Det var skønt at møde på arbejde og mærke, at overskuddet var der til at takle de forskellige opgaver som udfordringer og ikke belastninger.

Overskuddet fik en tak opad, da den unge kollega fortalte mig, det langt om længe var lykkedes, og nu skulle hun være mor til to små spirende liv.

Opgaverne i dag kørte ikke på rutinen, for jeg var flyttet ned i den almene neurologiske afdeling, så mine patienter i dag havde Parkinson og epilepsi. Men det gjorde bare overskuddet større, det var godt at mærke, at jeg stadig kunne finde ud af det.

De mål, jeg satte for mig selv i morges, nåede jeg, det var med en god fornemmelse jeg kørte hjem. Hjem for at køre to trætte studenter videre til næste fest, de nyder det i fulde drag.


Og så er der oven i købet solskin nu, så solen har fået lov til at varme min krop og give mere overskud.

Håber der også har været solstrejf på din vej

5 kommentarer:

  1. Det har der bestemt, Lene - jeg har lige læst et fra dig :-)

    SvarSlet
  2. Det var da noen usedvanlig klare og vakre farger på de plantene dine. Så er det sommer.

    SvarSlet
  3. tak Ella :-)

    Hege, det er sommer og det er dejligt :-)

    SvarSlet
  4. Der har været sol både udenpå og indeni, så jeg skal ikke klage det mindste :-)

    SvarSlet
  5. Det var godt Liselotte :-)

    SvarSlet