søndag, juli 01, 2007

AFTENSTUR



Små dråber af regn faldt indimellem, så skulle gåturen blive til noget, måtte jeg af sted.

Landmanden tjekker vejrradarbilleder, der er arbejde i marken, der skal udføres, når der er vejr til det. I sådan et vejr som nu skal man være på tæerne, godt vi ikke har bestilt en ferie sydpå, for så ville vi have haft svært ved at få enderne til at nå sammen med den vejrudsigt, der er for den næste uge.
Som vejrsituationen er lige nu, kan landmanden ikke overlade markarbejdet til folkene, de er ganske enkelt ikke erfarne nok til at klare det.

Grøftekanterne har deres eget liv og kigger man efter, er der små dyr/insekter overalt.



Agerhøns piler over vejen, fugle letter efterhånden som Laika kommer frem. Men de er alt for hurtige for mig, kameraet kan ikke følge med.

Trods overskyet er himlen altid et studie værd, jeg elsker, der er højt til loftet her og fladt, så jeg kan se vidt omkring.

9 kommentarer:

  1. Højt, fladt og flot!:)

    SvarSlet
  2. Og så er man så heldig at man jo kan se en hare i 14 dage ;-) Et udtryk min far brugte i sin tid da vi flyttede vestpå fra Åbenrå Fjord. Det var en stor omvæltning for mig og min mand at komme fra det blived øst til det barske vest. Men hver egn sin charme og det ser flot ud hos dig!

    SvarSlet
  3. Ja så kommer der en rettelse: Fra det blide øst til det barske vest!:-)

    SvarSlet
  4. Ja hver egn sin charme fru koch.

    SvarSlet
  5. Åhh - så smukke billeder, Lene :-)

    SvarSlet
  6. Højt til loftet...det er lige mig.
    Jeg håber, det er i orden, jeg har sat et link til din dejlige blog på min side?

    SvarSlet
  7. Johanne, det kan jeg kun være beæret over :-)

    SvarSlet