mandag, juli 02, 2007

DET SMAGTE GODT, MEN


der manglede noget, eller også er det smagen af nelliker i salat, jeg ikke er vant til. Auberginer og gule pebre blev stegt i olie sammen med lidt stødt nellike og hakket hvidløg. Efter afkøling blev det blandet med bulgur, tomater, forårsløg og ærter. Citronsaft med lidt salt og peber blev hældt over.
Eneste fravigelse fra opskriften var, at nogle bittesmå kogte kartofler af vore egne røg med i salaten. det smagte godt, slet ingen tvivl om det, men jeg ville ønske, jeg var mere kyndig ud i krydderier, for jeg manglede noget.

13 kommentarer:

  1. Mums det ser ellers tærskelækkert ud .... du kan altså noget i et køkken har jeg lagt mærke til ...

    SvarSlet
  2. gode opskrifter fru koch, så går det aldrig helt galt :-)

    SvarSlet
  3. Det ser i høj grad lækkert ud - men nellike i mad er nu ikke min favorit. Jeg kan dog ikke lige komme op med en ide til, hvad der manglede.

    SvarSlet
  4. Conny, måske var det den specielle smag af nelliker, men jeg syntes heller ikke at grøntsagerne smagte rigtig igennem, smagen var lidt flad.

    SvarSlet
  5. Hej Lene
    jeg så din kommentar hos Annestrik vedrørende Johnny Cash filmen. jeg har købt vores eksemplar i TP-musik.
    En film der er værd at se mange gange og derfor et rigtigt godt køb.

    SvarSlet
  6. hej Dorthe, tak for tippet og velkommen her :-)

    SvarSlet
  7. Huskede du cayennepeber??

    SvarSlet
  8. Ja Sifka, men nok ikke nok ;-)

    SvarSlet
  9. Smaken kan jeg ikke uttale meg om, men det ser jo veldig lekkert ut. Tror jeg må sette over litt middag jeg også.

    SvarSlet
  10. Godt du blev inspireret Hege, det smagte også OK, så det skal prøves igen.

    SvarSlet
  11. Guf, det ser dejligt udc

    SvarSlet
  12. Nemlig Deborah :-)

    SvarSlet
  13. Hej!

    Hold da op, det ser godt nok lækkert ud...

    Jeg er et stort madøre og har også min egen madblog, kig forbi hvis du har lyst :-)

    Mange hilsner
    Newyorkerbyheart (Birthe)
    www.newyorkerbyheart.blogspot.com

    SvarSlet