torsdag, juli 19, 2007

EN ELEFANT PÅ VEJEN ER TEGN PÅ ?


Hune by night – jo jo de fører sig frem oppe i Nordjylland. Det mest utrolige var, at den lille bitte by med to tøjbutikker, en bager, en tømmerhandel og en radiomontør plus en tankstation og Sparkøbmand præsterede at trække over 4000 mennesker til huse. Nok fordi det var den første varme sommeraften, og fordi Sussi og Leo kom forbi.

Der var fyldt med mennesker og cirkus var også i byen, så gåturen ned til Hune blev med pause, da tre elefanter havde valgt sammen med deres passere, at det nu var tid til soignering.




Vi stod længe og betragtede de store dyr, og Laika kiggede på dem og de på hende.


Senere kom Laika til sin første koncert, hun var ligeglad, bare hun var sammen med os. Datteren langede brød og kager over disken hos bageren i et never-ending tempo, så hun var træt, da bageren lukkede ved midnat.



Dagen i går bød på sol, så jeg legede grill og vendte og drejede mig efter alle kunstens regler, og fik skældud af datteren over ikke at bruge solcreme, der var engang hvor jeg var den voksne :-)

14 kommentarer:

  1. Det kan nok være at der er kommet cirkus til den lille by – men det er dog nogle dovne elefanter ;-) Forhåbentlig var de andre dyr mere energiske - ligesom Laika ;-). Ellers ser det rigtigt hyggeligt ud med teltene og dannebrogsflagene. Var I inde at se en forestilling ??
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Det må jeg si var et eksotisk innslag i hverdagen. Elefanter er utrolig flotte. Jeg elsket det da sirkuset kom til min hjemby da jeg var liten. Jeg kan ikke huske at vi gikk på forestillingene, og egentlig likte jeg ikke å se de dresserte dyrene i mansesjen, for jeg syntes synd på dem, - men vi ungene holdt til rundt dyreteltene og spurte om å få hjelpe til med foring og denslags, og det fikk vi.

    SvarSlet
  3. Elefanter - yes det er simpelthen mit yndlingsdyr, men der går altså ikke ret mange på dusinet her i det vestjyske, så jeg glippede lige en gang med øjnene da jeg åbnede din blog idag.Troede landmanden var flygtet fra de våde kartoffelmarker og var taget til Thailand for at lære at passe rismarker ;-)

    SvarSlet
  4. Therese er også efter mig med den solcreme:-)

    Sjove foto`s af elefanterne, og den lille hund ser da ud til at hygge sig.

    SvarSlet
  5. Ja vel store høm-hømmer!
    Det efterlader de i alle tilfælde...

    Og så glemte du altså lige at nævne:
    det fantastiske loppemarked!
    Jeg må snart derop igen...

    KH anne

    SvarSlet
  6. Hvor fantastisk - jeg er vild med elefanter :-)
    Men det kan da ikke passe, at du glemmer solcremen? Fy-fy - godt du har datteren til at skælde lidt ud.

    SvarSlet
  7. Nu kunne jeg endelig komme ind på din kommentarfunktion!

    Jeg kørte forleden forbi skiltet "Hune by Night" og jeg må indrømme at jeg lo en smule, eftersom byen - som du også skriver - jo ikke ligefrem hører til de største i verden.

    Men det er nu ikke så sært, at de kan trække et vist opløb, når der både er elefanter på vejen og Sussi & Leo på besøg.

    :-)

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn oplevelse. Jeg elsker elefanter og hvis jeg fik et liv mere ville det være som hunelefant i et fredeligt reservat et sted dybt inde i Afrika.

    AC og Ole mødte engang elefanter nede på vores lokale tank, de var nede til vask og vand. Det var en kæmpeoplevelse for hende :-)

    SvarSlet
  9. Anne T - jeg elsker cirkusstemningen, men i år var vi ikke inde og se forestillingen. Elefanterner var ved at blive støvbørstet, derfor skulle de ligge ned :-)

    Hege, jeg husker også når cirkus kom til byen, det var noget helt specielt, og jeg har som dig, at det ikke er dyrene i manegen, jeg elsker at se på, men derimod klovne og akrobater.

    Fru koch - der har været dage hvor den tanke at flyve væk var lidt fristende, men vi håber på godt vejr nu.

    SvarSlet
  10. Judith - du kan tro Laika hyggede sig, sådan at komme ud blandt andre, og solcremen er min dårlige samvittighed.

    Åh ja Anne det berømte loppemarked :-) på søndag må jeg vist hellere besøge det.

    Moster Tulle - elefanter er elefantastiske :-) og solcremen, :-( jeg ved det, jeg ved det, men jeg synes jeg tager sol i små bidder, men jeg ved det godt.

    SvarSlet
  11. Du sku jo ha været med, Henriette :-) når du var så tæt på.

    Ella du ville blive en elskelig hunelefant :-) og jeg kan godt forstå at AC syntes det var en oplevelse :-)

    SvarSlet
  12. Det havde bestemt været hyggeligt, Lene!

    Det må blive en anden god gang, under dette besøg blev familierelationerne prioriteret.

    Men jeg har lovet mig selv, at der ikke går 5 år igen før jeg kommer "hjem" på besøg.

    :-)

    SvarSlet
  13. Fedt med et par elefanter paa gaaturen! Jeg ville nok lige have spaerret oejenene lidt op hvis jeg var kommet forbi.
    Sussi og Leo... joesses, eksisterer de endnu?

    SvarSlet
  14. Henriette - det er jeg glad for at høre, du er vokste op i en dejlig del af Danmark :-)

    Jep Tina og det var første gang jeg hørte dem, og de må ha øvet sig, for det lød ikke engang falsk :-)

    SvarSlet