tirsdag, august 21, 2007

SÅ ER DET SNART

Jeg blev mindet om det i går via en telefonsamtale, men det var da skrevet i kalenderen for længe siden.

Når jeg kører hjem fra arbejde, så falder trætheden tungt over mig, så jeg næsten ikke kan overskue de 40 minutter, det varer. Så er der kun en ting at gøre, en god CD på anlægget og så er det kun yndlingsnumrene, som jeg kan synge med på, der bliver spillet.

Jeg skråler trætheden væk, og i morgen skal jeg igen til at synge i gospel kor. Det er noget af det bedste, jeg har gjort for mig selv, at jeg meldte mig til koret sidste år.

Der er gospelsange i bilen, men i dag var det Lars Lilhot og bl.a. sangen, hvor to linjer har givet navn til min blog ”Hvor går vi hen”, der måtte holde for.

Jeg glæder mig, som et lille barn gør til juleaften, det bliver så godt.

11 kommentarer:

  1. Iiiiihhhh, hvor det lyder dejligt, altså at kunne synge. Jeg kan ikke, men gør det med glæde, især til bryllupper og begravelser osv. osv. i kirken. Her kan alle få lov at synge med hvert sit næb.

    SvarSlet
  2. elsker også at synge og ville ønske jeg havde lært det. Sang i søndags På "den der efterskole" og jeg bliver altid så rørt og lidt våd i øjnene, måske skulle jeg lade være? nej det vil jeg nu alligevel ikke.(griner)

    SvarSlet
  3. Sister bonde, alle kan synge, så syng du bare løs :-)

    ANnne jeg synger bare, og nu får jeg så nogle teknikker, men man skal bare gi los. Musik og sang kan nå ind hvor meget andet ikke kan.

    SvarSlet
  4. helt enig, det er nok også derfor jeg bliver lidt våd i mine øjne, det sætter så mange følelser igang at synge....

    SvarSlet
  5. Det høres nesten skummelt ut med den bilturen. Pass nå endelig på at du ikke sovner. Jeg synger også i bilen, men det er også det eneste stedet jeg synger. Jeg har det nemlig sånn at jeg hører alt presist og fint inne i hodet, men når jeg synger det, så kommer det noen annet ut av munnen - skjærende falskt. Merkelige greier.

    SvarSlet
  6. Sikke en god idé at sidde og synge i bilen på vej hjem fra arbejde. Det må være dejligt at synge i kor! Jeg har aldrig sunget, men synes også at musik betyder fantastisk meget. I øjeblikket er jeg helt vild med Jan Johansson, den svenske jazzpianist, der spillede svenske folkemelodier.

    SvarSlet
  7. Musik er vidunderlig. Mennesket har aldrig levet uden musik i en eller anden form.
    En god idé at synge med når trætheden melder sig...
    og så Lars Lilholt:
    Flyv endelig højere end vingerne bær`
    ved jorden at blive gør dig bare sær
    gå op imod vinden – når det bider i kinden
    er du kommet nær.

    Skrevet frit efter hukommelsen, men den sang gør mig altid i godt humør.

    SvarSlet
  8. Jeg skråler også af karsken bælg, når jeg er alene i bilen. Desværre har jeg ikke lige fundet et egent kor i nærheden af min bopæl, men måske skulle jeg være lidt mere ihærdig i min søgning - det er i hvert fald inspirerende at læse om!

    SvarSlet
  9. Hege, det er faktisk et problem for mig især efter aftenvagt og nattevagt, så jeg prøver forskellige kneb:synge og spise hjælper, og ellers må jeg lige en tur omkring bilen.

    Madame, Jan Johansen kender jeg ike, tror jeg da, men det lyder som musik for mig. Jeg er tit tilbøjelig til at høre kendt musik(CD) fremfor at lade radioens musikvalg forny min musikviden.

    Johanne, jeg er ikke ekspert i Lars Lilholt og har kun hørt ham en gang, men de CDer jeg har er der altid nogle tekster, som rammer plet. Han kan noget med sine ord, og dit citat er dejlig livsbekræftende.

    Nina, jeg har gået i flere år og syntes ikke jeg kunne finde et gospelkor, der passede til mig, så jeg er så glad for at have fundet det. Så bliv endelig med at søge :-)

    SvarSlet
  10. Åh ja jeg har aldrig mødt et syngende menneske der var sur. Jeg elsker også at synge. Sang i kirkekoret da jeg var ung, og har sunget rigtig meget på de skrå brædder. Måske man skulle tage interessen op igen. Du sælger ihvertfald ideen ganske godt ....

    SvarSlet
  11. Det er så godt fru koch,og det at øve en sang og så til sidst fyre den af til en eller anden koncert, ja det er nok lige som når du giver den hele armen til revyen :-)

    SvarSlet