søndag, september 30, 2007

DEN ALLERSIDSTE TUR?


Måske var det sidste gang motorcyklen blev trukket ud af garagen, måske er vi heldige at få et par dage i oktober også. Det småregnede heroppe, men nede ved Hobro var der lidt bygevejr, lidt sol, lidt overskyet, og sådan fortsatte det hele eftermiddagen, mens vi blev guidet rundt om Mariager Fjord.



Vi kunne ikke køre langs vandet alle vegne, men så tog vi et par afstikkere til vandet. Ud til Als odde og tilbaws igen til Hadsund og så over på sydsiden, hvor man kørte langs vandet det meste af tiden.





Ind gennem Hobro af de små veje, og så det store kaffekagebord på Restaurant Bramslev i Bramslev Bakker.


Jo motorcyklister skal have kage, så det var som det skulle være, og herefter vendte de 8 motorcykler næsen hjemad, nogle skulle til Brabrand, nogle(os) skulle nordenfjords, og resten fordelte sig rundt om i Randers, Hobro, Års og andre nærliggende steder.

Ugen, der venter, er fyldt med aktivitet og forhåbentlig tørvejr, så de sidste kartofler kommer i hus. Det betyder så også lange dage med masser af madpakker, så der skal vist lige bages lidt i aften.

Min arbejdsplads skal starte en ny måde at holde tværfaglige konferencer på, og jeg er en af dem, der skal gå foran i det forsøg de næste fire dage. Jeg skal undervise to gange i løbet af de samme dage, og det materiale er ikke færdig endnu, så jeg bliver nødt til at lave det herhjemme, men jeg har lovet min kloge unge kollega, at jeg skriver det på arbejdssedlen, så jeg får det betalt. Hvis ikke man selv sætter pris på det man laver, så er det svært at få andre til det ;-)

Fire arbejdsdage og så seks fridage, DET er da til at holde ud. Ha en herlig aften, jeg er lige kommet i tanke om Forbrydelsen, så jeg må i sving.

17 kommentarer:

  1. Mmmm tak for billederne. Jeg er overbevist om, at Bramslev er det smukkeste sted på jorden :-)

    Vi havde også en "sidste" i denne weekend - nemlig årets sidste camplet-overnatning...

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt med seks fridag i vente. Sikke et sjovt og anderledes billede af jeres skygger på vejen, mens I kører på motorcyklen.

    SvarSlet
  3. Lizelotte, var der noget med Bramslev bakker og jer? eller husker jeg fejl?
    Var det ikke hundehamrende koldt og vådt at sove i camplet?

    Madame, vi havde det ihvertfald sjovt mens vi tog det :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dejlig dag, skønne billeder og så snart 6 fridage at se frem til. Skønt :-)

    SvarSlet
  5. herligt med en sidste tur på motorcyklen inden vinteren. Her håber vi på en enkelt eller to dage i oktober, men så skal den altså også til vinteropbevaring.

    Skyggebilledet er fantastisk, jeg tør sgu ikke fotografere mens vi kører...

    SvarSlet
  6. Tak fordi du tog mig med på turen -på motorcykel. Sikke nogle skønne billeder af en efterårsklar dag sidst i september.
    Og frisk luft måtte der vel til med de fire arbejdsdage der venter dig?
    Men gulleroden venter i form af 6 fridage -. og de får sikkert hurtigt ben at gå på.....

    SvarSlet
  7. det var dejligt valdemarsro :-)

    kagekone, det går faktisk ganske glat, og så holder det mig vågen :-)

    Marianne/shabby, det var godt, og alt det jeg havde planlagt i dag, det når jeg nok en anden dag :-)

    SvarSlet
  8. Aller best likte jeg bildet av motorsykkelen og kuene som krysser veien. Herlig! Og så starter Forbrydelsen igjen hos dere. Da kommer den nok til oss om et par uker. Jeg likte ikke måten den sluttet på sist.

    SvarSlet
  9. Hege, vi snakkede om, at det var sjældent at se, og når det ældre ægtepar sælger gården, så er den epoke slut.

    SvarSlet
  10. Der loves rigtig fint kartoffeloptagningsvejr hele ugen. Har aldrig helt forstået det med at køre på motorcykel og kommer nok aldrig til det. Efter 10 år på intensiv, hvor man ser lidt af livets barske ting, skal jeg aldrig op på sådan et dyr. Men billederne er skønne.

    SvarSlet
  11. Der er dejligt (her) i Himmerland. Jeg har noget med køer, hvergang jeg har chancen, så tager jeg billeder af dem.

    SvarSlet
  12. Lene, jeg elsker bare stedet - har kendt det helt fra barndommen af, hvor jeg besøgte en moster og onkel, som boede i nærheden af det.

    Jeg vender tilbage, hver gang jeg har chancen - der er nærmest sydlandsk smukt!

    Det var ikke koldt og vådt - jo, udenfor måske, men "pletten" holdt fint tør. Og vi havde tøj nok på til at holde varmen :-)

    SvarSlet
  13. Dejlig tur I var på og dejlige billeder du fik taget - utroligt at du fandt lys til at tage skyggebillederne - jeg synes det var ret gråt i gråt vejr, men I kom selvfølgelig lidt rundt :-)
    Godt, at du tager dit arbejde "betalt" - din overvejelse er nemlig helt rigtig!

    SvarSlet
  14. Tak for billedbeskrivelsen og turen omkring Mariager Fjord. Du har iøvrigt kun været ca 5 km fra hvor jeg bor! Genkender tydeligt billedet taget i restauranten fra Bramslev Bakker, har set denne plet utallige gange i mit liv, nyder selv denne plet, som jeg aldrig bliver træt af...

    SvarSlet
  15. Dejlig tur - håber ikke det bliver den sidste i år. Jeg vil så gerne med på nogle flere! Og smukke billeder :o)

    SvarSlet
  16. Jeg skulle lige til at forsikre om godt vejr til weekenden, men det har de lavet om på i mellemtiden.
    Krydser fingre for at I får et par ture eller tre, inden det er slut for alvor:)

    SvarSlet
  17. sister bonde, det gælder jo med det som med meget andet, der skal fornuft og omtanke til. jeg er fuldstændig tryg ved landmandens kørsel.

    Helle, de her køer måtte bare fotograferes, og så duggede mit kamera, som du måske kan se.

    Lizelotte, I er vikinger ;-)

    et cetera, nogle af billederne har lige fået lidt behandling, for de var lidt mørke ;-)

    Puk, jeg tænkte på dig, mens jeg kørte der :-)

    Tak Nina, vi håber også :-)

    Sifka, ja jeg så det godt, men vi håber stadig. Det er dejligt afstressende

    SvarSlet