mandag, september 03, 2007

FRISK LUFT

Blev der ordineret af sygeplejersken i dag, så da datteren var afleveret på jobbet, kørte jeg op til sommerhuset og gik en lang tur. Det ruskede og hev i mig, og solen skinnede, og jeg bare gik og gik.

Hen forbi huset med træet klippet i facon efter gavlen.


Hen langs skrænten ud mod havet, her gik en af kommunens mænd og fyldte flis på stien, så jeg også her i efteråret kan gå tørskoet på alle stierne. Han fik et stort smil af mig som tak.


Ned ad skrænten og ind i en lille skov med krogede træer, her forskrækkede jeg et egern, som fluks sprang op i træet, og da jeg ikke gik min vej, fortsatte den op i toppen og sprang over i et andet træ, og væk var den.


Turen sluttede af med en kop hyggelig te hos svigerinden, før næsen vendte hjemad. Det gjorde godt.

10 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig tur du beskriver. Og jeg er sikker på at den friske luft er godt for både svimmelhed, træthed og deslige. Og så sover man så godt ovenpå sådan en tur:o)

    SvarSlet
  2. Uhm. Jeg ville godt have været med i dag - jeg har puklet som en vild på et varmt kontor, og manglet frisk luft og fred i hovedet...

    SvarSlet
  3. Hun er klog, den sygeplejerske, der ordinerede sådan en gåtur. Hun har forstand på,hvad der skal til.
    Skønt billede af det lille egern.

    Og så ikke mere fra mig nu - jeg tror, jeg vil gå en tur. Ud i blæsevejret med mig!

    SvarSlet
  4. Tak for at du delte turen med os andre. Dejligt at blive rusket lidt i - det bliver ikke idag vi kommer ud i vejret - forkølelsen har bidt sig godt og grundigt fast i os her i huset!

    SvarSlet
  5. Det lyder som en skøn dag!

    SvarSlet
  6. For en deilig tur. Jeg syntes nesten at jeg var der.

    SvarSlet
  7. igen har sygesøsteren vist set på det hele menneske..godt godt

    SvarSlet
  8. Skønne billeder fra et pragtfuldt landskab, godt for sanserne Lene og sjælen og energien og og og

    SvarSlet
  9. Fantastisk det hus - med den gavl!
    Lyder som det helt rigtige at lade op med sådan en tur ...

    SvarSlet
  10. Tak for alle kommentarerne, og luften var virkelig dejlig, velegnet til at ruske op i en :-)

    SvarSlet