tirsdag, september 18, 2007

KRIBLE - KRABLE 2

Hyldebærsaften har bare af at blive god, for jeg har drømt om ørentviste hele natten, så jeg gentagne gange har været oppe, for alt kriblede på mig.

Det minder mig om de første år som barn, da vi havde fået sommerhus. Der var en vrimmel af ørentviste, og vi havde ikke elektricitet, så inden min søster og jeg lagde os til at sove, blev hele værelset gennemsøgt med lommelygte for at slå ørentviste ihjel.

Alt skulle rystes. inden man brugte det, for der var ørentviste overalt, sådan har det også været i mine drømme i nat. Jeg hader ørentviste, de giver mig myrekryb.

Nå men der er heldigvis ikke ørentviste på min afdeling, så mon ikke jeg snart kan ryste fornemmelsen af mig? :-)

Ha en god dag.

6 kommentarer:

  1. Helt ening, Lene. Ørentviste er simpelthen noget af det klammeste. Jeg kan næsten også mærke dem, addd!

    SvarSlet
  2. Jeg erindre også nogle år som barn, i et sommerhus, hvor det vrimlede med ørentviste , er lige ved at sige at der var i tusindvis meeen mon dog,..py ha

    SvarSlet
  3. Det MÅ være ørentvisteår i år, jeg har mødt virkelig mange og jokket lige så mange ned i gulvet, vildt klamt men jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at de bare lister rundt i huset, uf.

    SvarSlet
  4. Vi har ikke haft så mange ørentviste i sommerhuset i år, men derimod mange sølvfisk og tusindben.

    SvarSlet
  5. Heller ikke jeg er vild med småkrybet - bare vi dog får hård frost til vinter så der kan luges lidt ud i det alt for overdådige dyreliv!
    Med risiko for at blive kedelig og gentage mig selv - hvor jeg dog nyder dine billeder, Lene!

    SvarSlet
  6. Nina, jeg har haft følelsen gange flere i dage

    Anne, sådan tænker jeg også tilbage på dem

    Pia, vi har heldigvis ikke så mange i huset, men jeg må indrømme at vestvendte vinduer også er blevet sprøjtet i åbningerne

    Jette, vi har heller ikke rigtig noget kryb i vores sommerhus, måske fordi det er rimelig nyt?

    Et cetera, det kunne vi trænge til. Jeg er rigtig glad for at billederne kan give andre noget :-)

    SvarSlet