søndag, september 23, 2007

MOSEKONEN

Datteren skal åbne butikken i dag, så det var godt mørkt, da vi kørte op i ferielandet. Mosekonen var i fuld sving, så hun fik lov til at bestemme farten, indtil vi kom fri af mosen, så var der bedre sigtbarhed.

Hjemturen med Danser med Drenge og en gryende dag med solens farver, der lyste op i strejf på himlen, smukkere kan det vist ikke blive sådan en tidlig søndag morgen.



Selvfølgelig havde jeg glemt kameraet, så I må tage til takke med mobilens kamera, og det er lidt underlig i farverne.



Dagen byder på en høstgudstjeneste, hvor mit gospelkor skal synge og så en middagslur inden vagten i eftermiddag, så I må ha en rigtig god og forhåbentlig solrig søndag i september.

17 kommentarer:

  1. Helt fantastiske billeder, Lene! Du kan da ikke have fået meget søvn, når du er så tidligt oppe efter en aftenvagt ...

    SvarSlet
  2. Godmorgen-friske-Lene ... du har da også været tidligt oppe - rart at se at man ikke er den eneste!

    SvarSlet
  3. madame, tak og nej 5 timer, så jeg føler mig lidt slatten :-) så der skal soves efter gudstjenesten.

    God morgen Lizelotte, vi er jo nogle, der er morgen mennesker ;-) men jeg kunne nu godt sove lidt længere :-)

    SvarSlet
  4. Det kunne jeg også ... jeg skal på udflugt over middag, og vi skal med bus ... jeg kunne nok godt slumre lidt der - for jeg var oppe 5.15...

    SvarSlet
  5. Jeg ville ønske, jeg kunne tage mig sammen til at stå så tidligt op, for de er unikke, de der morgenoplevelser. Tak nogle meget smukke billeder!

    SvarSlet
  6. Meget smukke billeder, og absolut ingen grund til undskyldning, at det er med mobilen. Flotte farver og lys. God søndag Lene

    SvarSlet
  7. Sikke smukke og stemningsfulde billeder. Jeg vil gå en tur med mit kamerea senere idag. God søndag og god vagt til dig.

    SvarSlet
  8. God søndag, Lene:)

    Engang imellem er det godt at glemme kameraet. Der kan komme noget sjove ting ud af sådan en mobiltelefon.

    SvarSlet
  9. Takk for at du står opp så tidlig og sørger for at vi syvsovere får vakre bilder til formiddagsteen.

    Her i Norge sier vi også at "mosekonene brygger" når morgendisen ligger over åkrene. Det faktum at det heter "mosekonene" betyr at uttrykket må ha vært i bruk fra dansketiden. I Norge heter det jo ikke "mose", men "myr". Når vi sier til våre barn at "mosekonene brygger", så må vi forklare dem hva en mose er. Vi har ennå et uttrykk med mose i: "Ugler i mosen". Det betyr jo at noen har noe lureri på gang. Uglene er visst en forvansking av ulver,- og så er de altså i mosen.

    Ha en fin søndag. - uten verken ulver eller ugler i mosen.

    SvarSlet
  10. Håber du er "ladet op", go' vagt til dig, morgenfriske :)

    SvarSlet
  11. Skønne "mobilskud" - man kan sagtens se konens bryg - sådanne morgner kan næsten kompensere for at fjerene skal rystes (ukristeligt) tidligt af ;-)

    SvarSlet
  12. Dejlige morgenbilleder du der har fanget! Håber du har fået lavet lidt strøm!

    SvarSlet
  13. Hold fast for en smuk morgen!

    SvarSlet
  14. Tak til jer alle,faktisk så synes jeg at billederne får sådan lidt maleriagtigt skær over sig på bloggen.
    Der blev sovet lidt, så jeg kunne klare aftenvagten :-)

    Hege vi har også udtrykket ugler i mosen, så jeres må også stammme fra dansktiden. Det er sjovt, at der er udtryk, der sådan hænger ved.

    SvarSlet
  15. Du har ret i det med det maleri-agtige. Der ligger forresten en lille udfordring til dig på min blog - hvis du har lyst ;-)

    SvarSlet
  16. Uhm smukke billeder, - lige til inspiration til at komme i gang med at male!

    SvarSlet
  17. Tak et cetera, jeg går i tænkeboksen :-)

    Iduna, jeg ville ønske jeg kunne male,men jeg nøjes så med fotos :-)

    SvarSlet