torsdag, september 27, 2007

SLUT PÅ DAGEN

En lang dag er slut. Det var hunde hamrende koldt at stå og lægge kartofler ind.
Tempoet blev sat, så vi lige kunne følge med, kunne få al jorden sorteret fra kartoflerne.




En masse kartoffelrækker er blevet taget op i dag, kasserne i kølerummet er ved at være fyldte alle sammen. Og nu lyder det til, at vi får endnu en dag i morgen uden regnvejr, så der er fundet en anden til at agere turbo i stedet for mig, for jeg har et andet arbejde at passe.



Aftensmaden blev spist sent og bagefter faldt jeg i søvn, så nu sidder jeg her lysvågen med en viden om, at om 5½ time skal jeg op igen. Yeah its good to be a kartoffelwoman. Sov godt eller god morgen, du bestemmer selv ;-)

8 kommentarer:

  1. Dejligt at se din anden arbejdsplads. Det er nogle smukke runde sten der ligger på vognen, dem må du endelig bruge. Ligner nogle, der har ligget og rullet i vandet og ikke i marken.
    Jeg vælger god morgen.

    SvarSlet
  2. Jeg skulle lige til at spørge, om man ikke bliver vildt træt af at sortere kartofler, men det kunne jeg så læse i dit indlæg, at det gør man;-)) Bliver du også øm? Sådan fordi du har brugt nogle muskler, du ikke plejer at bruge?

    SvarSlet
  3. Du er en stærk kvinde, Lene, tænk både at have fuldtidsjob og være medhjælpende hustru på en gård.

    SvarSlet
  4. Jeg tilslutter mig madame´s bemærkning, det er sejt Lene, det er det...
    God weekend.

    SvarSlet
  5. Min første tanke på de sidste indlæg var jo også noget med: det er da utroligt, hvad den katoffelwoman orker.

    Og så kom jeg alligevel også til at tænke på, at du ind imellem under dig over, at du er træt og endda svimmel oven på aften- og nattevagter i det danske sundhedsvæsen.

    Og så ihukommende dine erfaringer med en vis overgang!

    Så føler én og anden bare en lille trang til at sige, husk nu på dig selv og passe på, ikk´? Også selvom du nyder dine gøremål i nu´et.

    Men når det er sagt, hatten af for dig, du er sgu en sej katoffelwoman! ;o)

    SvarSlet
  6. og god aften sister bonde, nedenunder mosen er der havbund, måske har stenen ligget der i tidernes morgen :-)

    Helle, i går var det min ryg,der fortalte mig den var der.

    Tak madame,Anne og Nina, der er visse tidspunkter på året, hvor man må rykke hårdt, sådan er det bare. Og Nina jeg prøver at passe på, det er ikke nu, der laves en masse andet ved hus og hjem ;-)

    SvarSlet
  7. De ser dælme gode ud de kartofler... det må være skønt at være så tæt ved jorden.

    SvarSlet
  8. Det er det Marianne/shabby :-)

    SvarSlet