fredag, oktober 05, 2007

EN NY DAG

Dårligt humør kan man som regel sove sig fra.

At vågne på en fridag og det er lyst udenfor, det hjælper på humøret.
At sove 10½ time, det hjælper også på humøret, om end jeg er lidt tung i hovedet ;-)

At se en smuk blomst folde sig ud gør mig glad.


At se lyset skinne på høstanemonernes bøjede hoveder, og græsset der funkler af regndråber, det hjælper også på humøret.


At se lyset skinne på tunge vanddråber på havemøblerne(som nu skal ind) gør mig også glad.


At få vist datterens sidste kreation, som hun lavede af en billig H&M trøje(købt i deres børneafdeling) i aftes mens jeg sov, hjælper helt klart på humøret.




Alt i alt er jeg jo en heldig kartoffel, de ting jeg tumler med er småting i forhold til andre mennesker, som må savne, sørge, græde over egen sygdom, ulykke eller deres kæres situation.

Ha en god dag.

15 kommentarer:

  1. Ja, vi skal huske os selv på, når der er en masse at være taknemmelig for. Din datters kreation er virkelig kreativ - sikke en ryg, hun har designet! Men den klæder nok en ung ryg bedst ;-)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt, at du er vågnet veludhvilet og "fit for fight". Du har ret, at få sin søvn er første skridt på den rigtige vej. Men det er jo heller ikke så værst, når ens datter er glad og stolt - med rette, at vejret arter sig, at ens hverdag er tryg og god og et sted man har lyst til at være.

    SvarSlet
  3. Madame, min søsters veninde har haft en udstilling med tøj til ældre damer, hvor hun netop fremhævede alderens indvirkning på kroppen, eks en ryg ala datterens t-shirt til den gamle dame med masser af løs hud :-)Den udstilling ville jeg gerne ha set, så kun et glimt i TV2morgen.

    Helle, uden en god søvn så bliver alt let så uoverskueligt, men jeg har meget at være taknemlig for.

    SvarSlet
  4. Hvor er det godt, at du lige netop husker os på livets små glæder... flot kreation af datteren

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare rigtigt - det du skriver - og fine billeder til. Flot.
    Også dygtig datter, der er en ny designer gemt i hende. Held og lykke til datteren i fremtiden.

    SvarSlet
  6. Kloge ord flotte billeder fra morgenstunden, vil gi dig ret i, at kombinationen sol og god nats søvn hjælper på humøret og energien - skal selv ud og makke træ. Fortsat god dag til dig.

    SvarSlet
  7. Flot bluse, flot ryg og flotte tanker her op til week-enden Lene. Du har ret vi skal huske på det der er værre :-)

    SvarSlet
  8. Solen skinner dejligt og varmer her midt i edderkoppespindnedtagningen :-)

    Marianne, Sister bonde,Puk og fru Koch, må I også få en dejlig dag, og datteren skal på Krabbesholm højskole til januar på grafisk design linjen, så jeg glæder mig til at se, hvad det fører med sig.

    SvarSlet
  9. Kreative tøser er en gave :-)

    Og det er en god nattesøvn også!

    SvarSlet
  10. Grafisk design linjen - det kan jeg sandelig godt forstå, så stor dygtighed og kreativitet hun udviser.
    En lang og god nats søvn gør underværker, kan kurerer utroligt meget. Det er godt, du har det bedre i dag, men de andre dage skal der også være plads til.
    God weekend fra johanne.

    SvarSlet
  11. Ja, Lene - du formår faktisk at formidle så selv "tunge sind lettes" - dejlige billeder - og dejlig kreativ pige. Jeg har set billeder fra den omtalte udstilling - og var meget fascineret af både dem og tankegangen bag - de "gamle" kvinder var faktisk utroligt smukke med al kroppens forfald ...

    SvarSlet
  12. Hvor er den smart - og pas nu godt på dig selv, Lene :-)

    SvarSlet
  13. Lizelotte, vi er heldige, vi to :-)

    Johanne, tak i lige måde, og jeg håber virkelig at højskoleopholdet giver min datter inspiration til vejen videre.

    Et cetera, tak :-) jeg ville ønske jeg havde set udstillingen. Så vidt jeg husker var enkelte af billederne med i et interview i Alt for Damerne

    Tak Ella, og jeg prøver virkelig at passe på :-)

    SvarSlet
  14. og hoved-på-skulder-på-den-gode-måde-knus herfra.
    stik lige din datter et anerkendende øjekast!

    SvarSlet
  15. Det varmer Regitze :-) og øjekastet er sendt ;-)

    SvarSlet