tirsdag, oktober 30, 2007

FLADT BATTERI

Energien var lig nul, da jeg kom hjem i dag, så jeg gik i seng! Familien måtte selv finde noget at spise, og det er først nu, at opladning af batterierne er gået i gang.

Det er ikke fordi der er voldsomt travlt på arbejde, faktisk har det været en god dag, hvor vi igen så, at de nye lejringer fik vores patient til at slappe mere af og være knap så spastisk. Det spændende er nu, om vi kan se en mere blivende effekt. Tænk at man med tre til fire dyner og en ny teknik kan få et menneske til at slappe så meget af, men alle os, der selv har været prøveklud for lejringsmetode, har jo mærket, hvordan man slapper af, ikke bare når lejringen er udført, men også under udførelsen.

Nu vil jeg lejre mig selv i sofaen med en kop te, en god bog, strikketøj og et varmt tæppe. Ha en god aften.

19 kommentarer:

  1. og i lige måde, har selv lige være lejret helt forkert...skæv nakke..nu findes dynen frem til en bedre lejring...sagde du 3-4 dyner, vil gerne høre mere om dette
    :)

    SvarSlet
  2. Åh Lene.. dine indlæg gør mig så glad, for de vidner om faglig stolthed, omsorg og medmenneskelighed og det er der så frygteligt brug for alle steder :-)

    SvarSlet
  3. Anne, det her er jo noget, der er svært at beskrive, det skal vises og prøves i praksis, men jeg har lyst til at prøve, så måske ;-)

    Liselotte, tak :-)

    SvarSlet
  4. Du har givet din egen energi væk til andre mennesker - også i dag. Det er enestående og kærligt gjort, og det kan man ikke takke dig nok for.
    Håber du har fået det meste tilbage igen nu, og at du hygger dig godt og grundigt.
    Også en god aften til dig :-)

    SvarSlet
  5. -og rigtig god aften til dig også, lyder hyggeligt med the og bog.
    Der er noget med energien i disse dage, det må være vintertiden, der driller... Jeg mærker det også

    SvarSlet
  6. Nå må du hvile deg. Når batteriene er flate, så må de lades helt opp, ikke halvveis.

    Sov godt!

    SvarSlet
  7. Lene, du er i det helt rigtige job og du har nogle heldige patienter!

    SvarSlet
  8. Igen viser du din store medmenneskelige omsorg. Få er som du,så engageret, inddraget i dit job. Jeg kan godt forstå, du får flat batteri efter din energi på dit arbejde, det er lærerigt at læse om. Et must for afdelingen,de har fået dig til sygeplejerske. Håber for dig, du har fået strøm på igen. Det lyder hyggeligt. Sov godt. God arbejdslyst.

    SvarSlet
  9. Flade batterier.... kender det. Har det egentlig godt, men er så fysisk træt...why?? :)

    Da jeg i sin tid arbejdede på medicinsk afdeling,(1980-82) hvor vi havde apoplexi patienter , måtte vi næsten ikke bevæge eller røre ved patienterne for ikke at gøre skaden værre... der er godt nok sket en positiv udvikling, spændende at læse og lære mere om.

    SvarSlet
  10. Ja, Lene hvor er de heldige at de har dig - dem der mangler omsorg og pleje! Men husk nu også at pleje dig selv. Knuz herfra

    SvarSlet
  11. Johanne, jeg nød aftenstunden :-)

    valdemarsro, jeg tror, vores solcellebatterier ikke er blevet ladt ordentlig op i år :-) jeg har det i hvert fald på samme måde, som jeg vanligt har det i januar.

    Hege, tak, desværre kommer søvnen ikke så let, når jeg har sovet om eftermiddagen, men i morgen har jeg fri, så sætter jeg laderen på fulde omdrejninger :-)

    Tina, tak jeg føler mig også på rette sted :-)

    Puk tak for dine ord, jeg gad godt at kunne være mere udendørs som du er i dagtimerne, for nu er det næsten mørkt, når jeg kommer hjem.

    Jette, jeg arbejdede i 87/88 på en medicinsk afdeling bl.a. også med apopleksipatienter, og der er en himmelvid forskel, og det er også det, der gør det spændende.

    fru koch, tak det er dejligt at stå op til smukke ord :-) så kan jeg lidt igen

    SvarSlet
  12. Jeg håber, dit eget indre batteri er blevet opladet nu, Lene, men vi kender det vist desværre så godt alle sammen. Godt du tog hånd om dig selv og lod familien om at ordne aftensmaden.

    SvarSlet
  13. Kan man med den nye lejringsmetode, både strikke, læse bog og drikke the samtidigt ;o) Så vil jeg gerne lære den.
    Godt at der hele tiden findes på noget godt. Sådan en metode, ville have været ønskelig, alle de år jeg arbejdede på intensiv. Ha det godt Lene

    SvarSlet
  14. Godt du lyttede til din krop og gik ind og tog en lur..... Indenfro autismeverden ved vi hvor meget en god aflejring kan betyde at vores unger slapper mere af.... Vi bruger også meget kugledyner...

    SvarSlet
  15. Lene, der er ikke meget at tilføje - det er blevet sagt på forskellig og god vis - men dine indlæg om den omsorg og -tanke, du viser i al din gøren og laden - GØR meget glad - og taknemmelig for at sådanne som du findes!

    SvarSlet
  16. Kære Lene jeg håber, at du har haft en dejlig dag, og at du har fået lidt strøm på batterierne igen. Du må gøre en verden til forskel for dine patienter - og deres pårørende.

    SvarSlet
  17. Hej Lene, Håber du er ved at være fuld optanket igen. I øjeblikket hører man ofte om træthed – mon ikke de mørke timer morgen/aften spiller en stor rolle ?? Forhåbentlig varer det ikke så længe før vi har vænnet os til vintertid. Vi må udnytte de dage hvor det er muligt at få en spadseretur i sol og under høj himmel . Vi har brug for lys !!Måske har vi i fortiden brugt at gå i hi ?? ;-)

    SvarSlet
  18. Det er bekrættende at læse om nogen der brænder for en god sag.
    Nogen som tager deres job alvorligt - på trods af besværlige forudsætninger.

    SvarSlet
  19. madame, i dag holder jeg fri, så mon ikke det giver energi

    Inger,jeg skal nok lejre dig ;-) Og det er rigtig godt, der er nogle, der hele tiden undrer sig og forsøger med nye metoder.

    Marianne, vi har også kugledyner, men mange af vore patienter bryder sig ikke om dem,så det er godt at ha flere forskellige ting at kunne bruge.

    Et cetera , tak

    Anne t, ja jeg kunne godt bruge et par dage til at gå i hi ;-) men nu har jeg en fridag, hvor lyset skal nydes

    Velkommen her Henry, Danmark kan vist være tilfreds med at mange brænder for deres arbejde på trods af besværligheder.

    SvarSlet