onsdag, februar 20, 2008

GAVMILDHED

Det er sjældent, at jeg deltager i konkurrencer, og derfor også yderst sjældent, at jeg vinder.

Nu er det sket, Marianne havde en konkurrence gående på, hvor hun drømte om at rejse hen. Jeg gik ud fra eget ønske og jeg svarede rigtigt!

Det var der også andre, der havde gjort, så Mille, Mariannes datter, var lykkens fe, der udtrak mig som vinder.

Og se nu vindergaven, jeg er målløs og så glad. Kære Marianne, det var dog en fabelagtig gave, tusind tak.


Fem forskellige tevarianter fra Chaya, måleske, tefilter og en lille pjece, som fortæller om te. Nu skal jeg prøve sort te med ananasstykker, appelsinskal og kvæde, jeg skal prøve Chaite, krydret indisk te. Grøn te med orange, citron, lime og røde bær, en Rooibos chai te som beskrives som krydret og fyldig, og en hvid te blandet med grøn te med morgenfrueblomster, rosenblade og abrikos fuldender billedet.

Jeg vil gøre, som de skriver, ”sæt tid af, forkæl dig selv, udfør et lille ritual og du vil gøre glæden om din tetid om muligt større”

Jeg glæder mig.

10 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dig hygge og nydning med dine nye the'er. Tillykke med dem - du er både dygtig og heldig. :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke Lene, endnu engang, du har fortjent præmien...og Marianne hun er en mageløs kvinde...hun ved lige, hvad man går og mangler ...nyd din te...jeg har lige sat en gang lakridste i gang..så her dufter i hele huset.når jeg drikker min kop, vil jeg tænke på dig og Marianne.

    SvarSlet
  3. Stort tillykke :)
    Det er helt velfortjent, at du nu skal forkæle dig selv lidt.

    SvarSlet
  4. tak Helle :-)

    Anne, Marianne er en mageløs kvinde :-)

    Tak Joan, jeg vil nyde det i fulde drag :-)

    SvarSlet
  5. Det var nu sisterB. der introducerede mig for Chaya the og siden da har jeg været afhængig - det smager nemlig så man høre engelene synger

    SvarSlet
  6. Marianne, jeg glæder mig :-)

    SvarSlet
  7. Til lykke med præmien, hvor lyder det dejligt. En god gaveidé Marianne har fundet på.

    SvarSlet
  8. Johanne,tak og ja jeg bliver så glad hver gang jeg åbner skabet og ser dåserne :-)

    SvarSlet
  9. Det var dog en skøn gave! Jeg har aldrig hørt om det mærke før, men de forskellige smagsvariationer lyder rigtigt lækre. Og chai te er jeg helt vild med...godt krydret er det. Uhm. :-)

    SvarSlet
  10. Lea,jeg har aldrig prøvet chai te, jeg kan læse, at jeg kan lade den trække i lang tid og så drikke den med mælk, men jeg prøver nu uden mælk først :-)
    Og gaven er skøn :-)

    SvarSlet