tirsdag, februar 05, 2008

PANDEKAGEDAG

Jeg havde helt glemt det, men et kig på min personlige blogliste på blogbot afslørede, at det havde Tina ikke, og så fik jeg sådan en lyst til pandekager.

Landmanden havde ringet, at de kom tidligere ind til frokost, man lærer så længe man lever ;-) Jeg fik fart på, i løbet af en ½ time duftede der dejligt af pandekager, og her i huset kan vi godt spise dem med sukker og syltetøj som et hovedmåltid, så det gjorde vi!

Bagefter fandt jeg en dejlig opskrift med speltmel hos Lotten, den skal prøves en anden gang.

Med maven fuld af pandekager skal jeg nok klare aftenvagten, ha en god aften.

8 kommentarer:

  1. Jeg har slæbt vaffeljern med på arbejde (jeg havde ikke mulighed for at medbringe ovn og vaffeljern er da i familie ;)), der var desværre ikke vaffelblandinger at få nogle steder så jeg har købt til amerikanske pandekager - det fungerer ikke helt til vaffeljern. Min ene låner syntes dog det var hyggeligt og at de smagte godt ;)

    SvarSlet
  2. Jeg vil også ha' pandekager.... men desværre skal jeg synge i aften og kommer først hjem ved 9-tiden.

    Så skal vi til gengæld ha' rykket den gode flaske Merlot op - for så er vores hus-købers fortrydelsesperiode slut, og huset er HELT solgt... :-)

    Håber sønnebarnet har det bedre, det lille skind.

    SvarSlet
  3. Hmm...kan være, jeg skal ned og "bearbejde" ægtemanden lidt...han er så god til pandekagebagning! :-)

    SvarSlet
  4. ihhhh, havde helt glemt pandekagedagen. fluks må jeg igang og skulle jeg lige tjekke den med spelt?
    Altså din energi, smitter lidt og sønnen er helt med på pandekage ideen.

    SvarSlet
  5. Puha, jeg er for træt til at bage pandekager idag. God afenvagt:)

    SvarSlet
  6. Så var det lige tid til at tænderne løb i vand igen,igen! Hun kan bare et eller andet hende Lene der!!!!!!!!! Vøpti,vøpti som vi siger på mit arbejde, så er den ged barberet. Dejlige pandekager og landmanden var heldig igen,igen.... god vagt .. og klem herfra

    SvarSlet
  7. pandekager er en undervurderet lækkeri - jeg tror også familien her skal glædes i løbet af ugen :-)

    SvarSlet
  8. Stine, du har da rigtig hygget om din låner :-)

    Tillykke Lizelotte, vinen er nok drukket nuu, så må pandekagerne kommer senere.
    Og sønnen er stadig sløj, så mon ikke snart det bliver en sygemelding.

    Lea, håber du havde held og fik pandekager :-)

    Lis, jeg elsker pandekager, så ethvert påskud er kærkommen her :-)

    Tak Sifka, håber du har fundet lidt energi.

    fru koch, vel er han heldig :-)

    Marianne, du har så evig ret :-)

    SvarSlet