lørdag, februar 09, 2008

VISE ORD

Over hos Lupo er der tit guldkorn fra børn, jeg elsker dem. Børn er de klogeste, deres logik er bare den bedste.


Jeg har en bog, Jesus gik på vandet for ikke at få våde fødder. Den får mig altid i godt humør:



Gud kommer egentlig fra Gudhjem, Lars Henrik 5 år

Nu er der kommet et ozonhul i Himlen. Det betyder, at gulvet hos Gud ikke er helt tæt længere. Det kan godt blive et problem. Ole Jacob 7 år

Jesus trives meget fint sammen med Gud. De har mange fælles interesser. Eivind 8 år

Der findes to slags engle: almindelige engle og skytsengle. Skytsenglene er skudt ud af kanoner. Dem er der lidt mere fart på. Og så er de ofte lidt mere stive i håret. Anne Sofie 6 år

Drenge kan godt være engle, men det er ikke nogen fordel! Tine 7 år

I gamle dage snørede de jesusbarnet sammen med en slags bandage og en masse råstof. Så svøbte de ham med det. De var så kristne, at de smilede hele tiden. Pernille 7 år

En discipel er en, som går ud i verden og giver folk et slag, så de også bliver disciple. Bendik 8 år

En menighed er en masse gamle damer, som bager kager, og som siger, at det skal blive godt med en kop kaffe. Malin 7 år

Alle mennesker er lige meget værd, uanset om de har hudfarve. Tariq 7 år

Jeg vil begynde at tro på Gud, når jeg bliver gammel, for det tilfælde at jeg kommer til at dø.
Linn Cecilie 7 år

16 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er de bare skønne!

    SvarSlet
  2. tilslutter mig Madame...børn er bare sååååå skønne...og de kan komme med nogle indput, som vi andre kan smile af længe

    SvarSlet
  3. Det er de, madame :-)

    Anne, de har en måde at få sagt ting lidt ude af proportioner og alligevel med en sandhed i det :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne og befriende.......

    SvarSlet
  5. Nemlig Marianne :-)

    SvarSlet
  6. Åh, hvor er det nogen skønne citater... dejlig måde at starte dagen på, jeg sidder her og stor smiler.

    SvarSlet
  7. Kagekone, og jeg sad i nat og klukgrinede mens jeg fandt citater. jeg elsker sådanne bøger :-)

    SvarSlet
  8. Jeg elsker også den slags bøger. Jeg har også nogle gange tænkt, at jeg skulle have skrevet ned, mens mine egne var små.

    SvarSlet
  9. Helle, det skulle vi, for vi tror vi kan huske dem :-)

    SvarSlet
  10. En anden bog i denne kategori

    Titel: Gud har da blå vanter på!
    ISBN: 8775174375
    Forfatter: Finn Dyrhagen
    Unitas forlag (desværre udgået)

    Gud har da blå vanter på - det er derfor himmelen er blå fordi gud holder om jorden med hans blå vanter!

    SvarSlet
  11. Eli, velkommen her, og desværre kan jeg ikke komme til din side via dit link.
    Børns logik er bare dejlige :-)

    SvarSlet
  12. Hmm mystisk!

    der er da ikke noget hemmeligt på min side ;-)

    www.nr65.dk

    SvarSlet
  13. Nu har jeg været hos jer,Eli og jeres hobby må jeg læse nærmere om på et andet mere vågent tidspunkt :-)Det lyder nemlig spændende.

    SvarSlet
  14. Pernille 7 aar, LOL - jeg doer af grin!

    SvarSlet
  15. Jamen tak for besøget ;-) i morges øh nat

    Du kender jo 'adressen' så du kigger bare forbi, og skulle der være spørgsmål til vores 'underlige' hobby så spørg ;-)

    SvarSlet
  16. Tina, ja jeg synes at det er godt at vide, når man møder folk, der smiler rigtig meget :-)

    Eli, det vil jeg :-)

    SvarSlet