fredag, marts 07, 2008

PROBLEM LØST

Hvad gør man, når man køber mælk i litervis og glemmer, at man er den eneste, der bruger lidt mælk hver dag?

Tjah, når man samtidig er træt og har lidt ondt i halsen, så er løsningen nær:

Ka' du ikke sov' om natten
og du føler dig lidt slatten
er du træt og svag og udkørt klokken fem?
Er du ikke helt på toppen,
er du slap i hele kroppen
ka' du ikke finde hvad og hvor og hvem?
Så er det simpelthen fordi
at du har brug for ny energi:



Risengrød - det er den allerbedste kur
Risengrød - det er det eneste der dur
Risengrød - det er den bedste medicin
Øllebrøden er rent til grin - hvem har brug for en vitamin?
Risengrøden er fin!



Og sønnens smørkniv var selvfølgelig i brug.

7 kommentarer:

  1. risengrød er så godt...
    og det er sønners smørknive også...
    :-)

    SvarSlet
  2. Uhm Lene... hvor jeg dog godt gad, men de andre gider ikke :-(

    SvarSlet
  3. Hvor er det en soed og sjov sang.
    Jeg gad ogsaa godt risengroed, men ved at med ondt i halsen smager det ikke godt, saa jeg venter indtil halsen er sig selv igen :-)

    Smoerkniven er skoen. Jeg aerger mig over at Cathrine ikke har haandarbejde og sloejd, for det er nogle skoenne ting der kommer hjem fra de 2 fag - mine foraeldre bruger stadig en skaal jeg lavede dengang.

    SvarSlet
  4. Nemlig Anne :-) og jeg husker ham, da han sang Pyrus sange hele dagen lang, og vi skulle ha risengrød tit med hans smørske :-)

    Liselotte, det kan de ikke være bekendt ;-)

    Susan, heldigvis har jeg ikke SÅ ondt i halsen :-) Smørkniven blev lavet på en naturskole herude i Vildmosen, men vi har også ting fra sløjd fra begge vore børn.

    SvarSlet
  5. Det er da en god idé med risengrød. En herlig spise på alle tider af året.

    SvarSlet
  6. datter og min ynglingsspise og den kan man ikke få for tit

    SvarSlet
  7. Johanne, enig :-) men min familie synes ikke vi skal ha risengrød så tit som jeg synes :-)

    Marianne, jeg kan se at vi hurtig kunne blive enige om hyppighed :-)

    SvarSlet