søndag, marts 30, 2008

SOMMERTID

Trætheden er til at tage og føle på.

Når man kommer hjem kl. kvart i midnat, tager vækkeuret og skruer det en time frem, så der står kvart i et, og efterfølgende skal stille uret til at ringe kl. kvart over fem, så føler man sig træt, allerede inden hovedet lander på hovedpuden.

Og så var det dybt nedslående at stå op til mørke, og at jeg skulle have langt lys på bilen. Jeg vil ha min morgensol tilbage!

Så hjælper det jo, at jeg fik købt en CD med Oslo Gospel Choir i går aftes, så der blev spillet højt til og fra arbejde, og jeg overvejede at rulle vinduerne ned, da jeg kørte gennem Aalborg i morges, for der var ualmindelig mange gå-i-byen mennesker på gaden. De kunne nok trænge til lidt gospelmusik ;-)

10 kommentarer:

  1. De kunne sikker også godt have brugt et guds ord på vejen, hvis jeg ellers husker korrekt...

    SvarSlet
  2. Hahaha - det skulle du da ha' gjort, lene :-D Forhåbentlig kan du få hvilet ud nu?

    SvarSlet
  3. pollyanna, jeg tror ikke de ville stå stille for at lytte ;-), men så kunne de da få et Guds ord omsat i musik :-)

    Et cetera, ja jeg ærgede mig lidt over at jeg ikke legede "Brian" ;-)
    Jeg prøver at slappe af nu, for i morgen er der atter en arbejdsdag, men så har jeg fri.

    SvarSlet
  4. uha jeg kan godt huske dengang jeg var sygehjælper på Slagelse Sygehus og indimellem havde nattevagt...denne nat var jo dejlig nok, en time mindre, men den nat når urene stilles tilbage, den var ikke sjov...Så hvis du gik hjem fra aftenvagt for at møde i dagvagt i dag, så har det ikke været sjovt...Sov godt. .-)

    SvarSlet
  5. Jeg vil også have morgen solen tilbag, så du kan tage nogle flotte solopgange.

    SvarSlet
  6. Anne, jeg var til koncert, det var en dejlig oplevelse :-) men hårdt i morges

    Conny, det vil jeg også :-)

    SvarSlet
  7. Det hørtes ut som et slit det der. Håper du får tatt igjen litt søvn senere, - i det minste til høsten når vi stiller klokken den andre veien.

    SvarSlet
  8. Føler mig helt alene om det at elske sommertiden. For min skyld, kunne det være sommertid året rundt. Kan også huske de nattevagter, hvor uret gik tilbage, suk - det var træls. Og den anden vej, havde man knap nok tid til at nå det hele med patienterne. Men lys er og bliver dejligt.

    SvarSlet
  9. Lene, jeg synes også, det er hårdt at vende om til sommertid - men om et par uger har vi vores lyse morgen igen. Til gengæld har vi en dejlig lys aften ;-)

    SvarSlet
  10. Hege, nu er jeg syg, så nu får jeg hvilet ;-)

    sister, jeg har ikke haft tid til at nyde aftenerne, men de er skønne. har prøvet at arbejde i 11 timers nattevagt i England, hvor de gik tilbage til normal tid, det blev så lige 12 timer :-)

    madame, om et par uger så har vi det lyst og dejligt, så bliver det rigtig skønt :-)

    SvarSlet