søndag, april 27, 2008

ON THE ROAD AGAIN


Efter en weekend sammen med min far, som blev lige nøjagtig som min far, varm, rar og nærværende, drog landmanden og jeg på motorcykeltur med BMW klubben.

Egentlig skulle det være en Nordjyllandstur, men den nordjyske turleder udvidede lige Nordjylland, så vi drog ned forbi Randers og ud på Djursland.


Vi kom forbi Clausholm slot, hvor den unge AnneSofie Rewentlow blev bortført for at blive Frederik d.4.s hustru nr. 2, dette var ikke velset, så da kongen døde, blev hun sendt tilbage til slottet.


Senere passerede vi Rosenholm slot, hvor der angiveligt spøger vældig meget. Jeg så nu ingen spøgelser ;-)


Kaffen blev indtaget med udsigt til Kalø slotsruin. Solen skinnede dejligt, og mange mennesker havde fået samme ide som os.


Trætheden er ved at melde sig nu, så en kop te med en hjemmebagt bolle og gulerodskage må være på sin plads ;-)

11 kommentarer:

  1. Dejlig tur I har haft og skønne områder I har besøgt. Kører jævnligt forbi alle 3 steder - skøn natur ;)

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig tur, og masser af frisk luft har I fået. Her har det regnet meget af dagen.

    SvarSlet
  3. Herlig udflugt, men hvad blev der af vaffelisen ;)

    SvarSlet
  4. Anette, der findes så mange smukke steder i Danmark, så jeg nyder de motorcykelture ude på småvejene

    Jette, masser af frisk luft og masser af sol :-)

    Husejer, det eneste sted, hvor jeg kunne købe is, var kaffestedet, hvor der var bestilt kringle, så jeg må vente ;-)

    SvarSlet
  5. Hvilken dejlig tur I har haft. Og så i det vejr. Tak for billederne de er skønne og bringer mindelser om forgangne tider, da jeg selv kørte motorcykel (uden kørekort - øhm... - da var jeg meget ung). Vi har talt om Lars og jeg, at vi vil tage en tur op igennem Jylland til sommer - sammen. Det bliver skønt og vi glæder os. En dejlig dag herfra ;-)

    SvarSlet
  6. Dejlig tur på Djursland. :)
    Det er ikke så længe siden, at vi kørte de samme steder, der er meget at se og fotografere :)

    SvarSlet
  7. Jeanette mariae, velkommen her :-) Efter vi har fået motorcykel, får vi set så meget af Danmark, og der er rigtig mange smukke steder.

    Helle, det var dejligt, og du og gemalen er god til at tage på køre/fototure i bil, det var vi ikke, men nu nyder vi turene :-)

    SvarSlet
  8. I er heldige med den motorcykelklub. Tænk at komme så langt på en enkelt dag. Jeg kan godt forstå, du er træt. Djursland er (endnu) en af mine danske favoritter.

    SvarSlet
  9. Næææ, hvor er det skønt, at sæsonne nu er skudt igeng, og vi atter kan komme med på tur. Det ser ud til at have været vidunderligt i går. Tak for turen! :o)

    SvarSlet
  10. Dejlig tur du har været på Lene, jeg kender godt området der ude ved de to slotte og særlig smuk er det lige nu, hvor alt bliver grønt

    SvarSlet
  11. Conny, det er rigtig dejligt, der er forskellige folk, der laver ture, så vi kommer mange steder

    Nina, velbekomme :-) du skal nok få din lyst styret ;-)

    Conny, foråret er den smukkeste tid at køre tur i, alt står frisk og skønt.

    SvarSlet