tirsdag, april 29, 2008

STILLE REGN

Der er regnet en del i nat, jeg håber ikke, det giver problemer for mine landmænd i dag. I går aftes blev den mark, som drillede allermest, pløjet, så kan vandet forhåbentlig komme væk fra jorden, inden de skal harve den.

Egentlig er sådan en regnvejrsdag ikke så galt, blot må den gerne stoppe lige om lidt ;-)

Det er, som om lyset ligger som en undertone og giver håb om, at solen snart kommer frem igen. Vi har fået masser af dejlig sol ind på energikontoen de sidste mange dage, og det hjælper på humøret.

Regnen har så bestemt, at det er herinde, at jeg skal bruge energien. Der trænger til en kærlig hånd alle vegne, og jeg kan sagtens følge alle disse ”ryd op i dit liv” eksperter, for når man har samlet til huse, og et rum trætter en, når blot man åbner døren, så skal der ske noget.

Det bliver bare ikke nu, for almindelig rengøring og et regnskab venter, og så må vi se, hvad de næste måneder giver af energi.

Men jeg gider ikke bekymre mig, for livet er her og nu, jeg er rig på kærlige mennesker, jeg er rig på nærvær, og som Fru Koch så klogt sagde til mit sidste indlæg: Du har garanteret allerede glemt hvad det kostede, men du husker bestemt hvor god en dag det var!

Jeg samler på gode dage, gode timer, gode minutter, og dem er der rigtig mange af i mit liv.

9 kommentarer:

  1. Det er en god egenskab - at være bedst til at huske det gode :-)

    Hav nogle dejlige fridage...

    SvarSlet
  2. tak Lizelotte, og må du også ha det, når vi nærmer os torsdag :-)

    SvarSlet
  3. Skønt at samle på det gode og give det videre. Tak kan jeg kun sige lige nu og lige her. Flere smil herfra ;-)

    SvarSlet
  4. Livet er dejligt - takket være de gode sekunder, minutter o.s.v. Tak fordi du lige mindede mig om det :)

    SvarSlet
  5. jeanette mariae, smil og selv tak herfra :-)

    Helle, det er det vi har hinanden til :-)

    SvarSlet
  6. Du samler på det bedste af alt :-)

    SvarSlet
  7. Det er en god instilling til livet du har.Det var der mange der kunne lære af.

    SvarSlet
  8. Conny, jeg prøver, men det er godt at skrive det ned, for så bliver jeg mindet om det

    SvarSlet