fredag, maj 02, 2008

HAVENS DAG


Her har der hverken regnet, haglet eller tordnet. Solen skinner stadig, men mine muskler siger nej til mere hårdt arbejde.


Bede er blevet gravet større, der er kørt græs væk og kørt flis på bedene.

Sådan en trillebør fyldt med jord må være lige så godt som at træne med vægte i motionscenter.


Af og til måtte jeg tage tilløb, når trillebøren skulle op over en kant, men jeg undgik da heldigvis at vælte.


Oppe ved terrassen er den første rhododendron ved at springe ud, blomsterne ser lyserøde ud, men når de folder sig ud, er de hvide.


Der skal klippes en blomst eller to med til vasen, når jeg om lidt går ud og kører det sidste læs jord og ukrudt væk. Og så skal der jakke på, jeg fryser og nyser, det var vist lidt for meget at gå i haven i stumpebukser, T-shirt og bare tæer i træskoene.

6 kommentarer:

  1. Lene - husk nu at passe på dig selv ;) Er vild med rhododendronernes skønne blomster - mange af dem kommer med en anden farve end de først lægger an med - skønt :D
    Du har vist fortjent en slapper efter al det havearbejde - nyd det :)

    SvarSlet
  2. Det er da en dejlig måde at blive træt på, men behøver trillebøren være så stor!

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder fra din have, Lene, og af de smukke rhododendron'er. Vores er ikke så langt som jeres, men der er nok tidlige sorter.

    SvarSlet
  4. Else, når landmanden arbejder 16 timer om dagen, så har jeg ikek tid til afslapning, jeg må følge trop :-)

    Henry, ja da :-) ellers skal jeg gå mange flere gange ;-)

    madame, det her er en tidlig sort, alle de andre er slet ikke så langt endnu

    SvarSlet
  5. De har haft hår dag, men du har nok også haft en god,med frisk luft og sol og efter såden en dag sover man godt.

    SvarSlet
  6. Conny, trætheden er i hvert fald til at mærke,så nu siger jeg godnat :-)

    SvarSlet