lørdag, maj 31, 2008

LØRDAGSLYDBILLEDE

Jeg længes efter at kunne sove, til jeg vågner, men denne morgen var en af de bedre, selvom vækkeuret måtte til.

I det ene værelse sov min far, i det andet værelse sov mine to børn, landmanden var for længst stået op og sad på en traktor, som jeg kunne høre, da døren til terrassen blev åbnet.

Det føltes trygt og godt at gå i køkkenet, bage boller til sønnens fødselsdagsbrunch og lytte til fuglenes sang.

Vaskemaskinen brummede lystigt, den skal holdes i gang, så datteren kan få rent tøj med til studieturen i Tyskland. Ovnen havde en sagte snurrende lyd, og efterhånden som folk stod op, blev der liv på badeværelset. Min far blev placeret med en avis, det var rart at have ham i køkkenet.

Datteren bagte brombærpandekager, jeg anrettede jordbær, vindruer og meloner, alt imens snakken gik.

Landmanden kom hjem fra stalden, og sammen med far sad han i solen og snakkede om landbruget. Det føltes også godt.

Sønnen er nu i gang med at spille på sin nye Nintendo Lite med spillet fra morfar. Jeg kan høre de små bip og melodistumper. Datteren er ude og søge arbejde, jeg krydser fingre for at det lykkes.


Livet er skrøbeligt, lige nu prøver vi at finde livet uden min mor. Lige nu prøver jeg at finde mig selv midt i et hektisk arbejdsliv. Så sådan en lørdag er balsam for sjælen.

11 kommentarer:

  1. Selvom din mor mangler lyder det som om I har fået det bedste ud af fødselsdagen alligevel. Pøj pøj med datterens jobjagt og fortsat god weekend!

    SvarSlet
  2. Det var et dejligt kig ind i din lørdag morgen. Jeg håber resten af lørdagen bliver ligeså god for dig og familien

    SvarSlet
  3. Sikke et helt igennem vidunderligt lydbillede :-) At skrive sådan gør jo, at man er nødt til at være nærværende og finde alt det positive i selve nuet. Uanset at din mor mangler...så får du hende alligevel placeret et sted i din tekst.
    Tak for en dejlig morgenstund, og tillykke med sønnens fødselsdagen.

    SvarSlet
  4. Kan godt forstå , du nød den morgen! I var samlet og i gang med hvert jeres. Der var liv. Du skriver altså dejligt!

    SvarSlet
  5. Ja, sådan en lørdag er balsam for sjælen, Lene. Det var smukt fortalt, og jeg kan nærmest føle, hvordan du har det.

    SvarSlet
  6. Det lyder som en god lørdag... Det er så trist at I skal undvære din mor, men sådan er livet, og det går videre, hvad enten vi er klar til det eller ej... Jeg håber I havde en dejlig fødselsdag.

    SvarSlet
  7. På trods af din mor mangler, tyder det på en dejlig dag med alle samlet, og alligevel hver igang med sit. Der må nydes :)

    SvarSlet
  8. Ja, sådan en lørdag må være den bedste balsam for sjælen...

    Det at finde livet og fodfæstet på en ny måde kræver altid energi. Men på en eller andet måde lykkes det alligevel. Jeg ser din styrke og jeres sammenhold. I er så heldige, at I har hinanden.

    Tak fordi du deler med os andre.

    Kærlig hilsen Jeannette Mariae

    SvarSlet
  9. Stine, vi nød dagen, og der var et sted hvor de skulle bruge en fuldtids her i sommer, så vi krydser fingre :-)

    valdemarsro, den blev dejlig, tak :-)

    Tak Johanne, og min egen sorg er ved at bryde igennem nu samtidig med at der er så mange praktiske ting i forhold til min far

    Tak Miri :-) dine ord gør mig glad.

    Tak madame, netop dette at skrive så andre kan mærke, det er noget af det jeg har fået ud af min bloggen :-)

    kagekone, sådan er det, og vi havde en god dag, som vi alle nød inklusive de to unge.

    Jette, og vi nød :-)

    Jeanette Mariae, vi er heldige, det er en gave at have så dejlig en familie.

    SvarSlet
  10. Stort knus til dig ((((((((((((((((Lene)))))))))))))))))), for det tror jeg du traenger til!

    SvarSlet
  11. Tusind tak Tina, det trængte jeg lige nøjagtig til :-)

    SvarSlet