mandag, maj 26, 2008

SØNDAGSKØRETUR

Landmanden havde mod på den lange tur ned over Storebæltsbroen, så efter morgenmad, oprydning og mere hyggelig snak, fik vi pakket motorcyklen. Hvordan jeg skal få alt til at være der til sommer, er noget, jeg må gruble lidt over, for der er ikke megen plads i sideboksene, men vi fik plads til 7 dage forrige år, og i år er det 9 dage, så mon ikke det går.


Solen skinnede dejligt, og heldigvis blæste det ikke for meget, da vi kørte over broen, og broen var som altid et smukt syn. Jeg får dog lidt sug i maven, når det er på motorcykel, jeg passerer den, der er godt nok langt ned!


Trætheden begyndte at melde sig på Jyllandssiden, så ved Randers tog vi os en lur på græsset i skønt solskin. Trods det måtte landmanden alligevel kalde på mig flere gange, fordi jeg var ved at falde i søvn. Motorvejskørsel er ikke særligt spændende, så det var skønt, da Limfjordstunnellen var passeret.


Et eller andet sted i mine gemmer ligger et dokument som bevis på, at jeg gik igennem tunnelen som barn, før den åbnede for biler. Det var typisk for mine forældre, at selvom vi boede nede i Midtjylland, så skulle vi have den oplevelse. Jg kan huske, at dokumentet fik man midtvejs i tunnelen, og min søster og jeg syntes, det var helt fantastisk, at vi gik under vandet!

8 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig oplevelse at samles med jeres motorcykelvenner. Og alene turen på motorcykel gennem Danmark må være eventyrlig i godt vejr - og det havde I jo heldigvis masser af.

    SvarSlet
  2. madame, vi får set så meget af Danmark, som vi ellers ikke ville se, og som sagt så ser vi også de samme områder med andre øjne, når vi kører på motorcyklen :-)
    Og vi klager ikke over vejret :-)

    SvarSlet
  3. Det går da ikke at falde i søvn bag på "cyklen"..
    Vi ses :)

    SvarSlet
  4. Kæreste Lene. Tak for dejlig fortælling om jeres weekend. Jeg har tidligere kørt meget på motorcykel, men lagde det fra mig da jeg fik børn. Kan godt mærke, at det rykker lidt i mig, når jeg ser billederne fra jeres tur. Den største motorcykel, jeg selv kørte - med passager - da jeg ikke kunne nå jorden var en Kawasaki 750, det var skøn at køre. Nok mindelser for nu...

    Kærlig hilsen JM

    SvarSlet
  5. Jeg kan forstå vi begge har kørt over den smukke bro her i weekend

    SvarSlet
  6. Det både ser og lyder til at have været en rigtig dejlig tur:-)

    SvarSlet
  7. Sikke en tur - ja jeg turde ikke. Jeg syntes det er slemt nok at passerer Storebælt i bil :-)

    SvarSlet
  8. Vi sås, Jette og det var hyggeligt :-)

    Jeanette Matiae, kørte du selv? Det kan være du får lyst igen, nu hvor børnene er store :-)

    Conny, det har vi. I lyder også til at have haft en god tur. :-)

    Judith, det var godt :-)

    Marianne, tak så er jeg ikke alene :-)

    SvarSlet