tirsdag, juni 24, 2008

JEG, EN KVINDE

At jeg er mindre intelligent, fordi jeg er kvinde, det ved jeg godt, i hvert fald ifølge Helmuth Nyborg.

Nu må jeg så spørge, om 1 +1 er 2, for så er jeg blevet endnu mindre intelligent. Det er ingen hemmelighed, at jeg tror på Gud, Jesus som Guds søn og Helligånden, altså der skal sættes kryds i den rubrik, der hedder kristen, men også rubrikken religiøs. Ifølge den selv samme professor, er det bevist, at religiøse mennesker generelt er mindre intelligente end ikke - religiøse.

En tredje undersøgelse viser, at religiøse mennesker lever længere og at de føler sig mere lykkelige.

Så her har I en kvinde med lav intelligens med udsigt til et langt og lykkeligt liv!

Jeg tror, jeg tager på arbejde i stedet for at gruble over den erkendelse ;-)

12 kommentarer:

  1. Uanset din manglende intelligens synes jeg nu du goer dig nogle intelligente overvejelser. Monstro Hr Nyborg kunne taenke sig at passe sin postordreforretning, saa du kan passe din i fred. :)

    SvarSlet
  2. Den kære Helmuth og hans meninger er der mange og delte meninger om. Jeg tror hans undersøgelser er som bikinier - de viser noget interessant, men skjuler det væsentlige.... ;)

    SvarSlet
  3. Lene jeg tro du vil klare dig udmærket med den intilligens du har. Når du så lever lenge og bliver lykkelig, så kan det vel edenlig ikke blive bedere.

    SvarSlet
  4. Det går nok bra, skal du se - undersøkelser eller ikke.

    :-)

    SvarSlet
  5. Kan man ikke altid få statestikker og undersøgelser til at vise det, man ønsker ;)

    SvarSlet
  6. Kan man ønske sig mere end at leve længe når man er lykkelig - jeg mener det kunne tyde på at man ikke var helt dum - eller! Ham der Nyborg blev også spurgt her til aften om han var kristen - det ville nok have været ret dumt af ham at svare ja ;-) Så i stedet undlod han at svare på spørgsmålet..... Ja, ja den sidste idiot er ikke født endnu!

    SvarSlet
  7. Men benægtede han ikke at være ateist i interveiwet?? ;)
    Ønsker vi ikke alle et langt og lykkeligt liv - løsningen er åbenbart mere simpel end vi vidste af...
    God vagt Lene :)

    SvarSlet
  8. Tina, agurketid i pressen giver mange sjove ting at fundere over :-)

    Pollyanna, jeg sidder her og griner, den med bikinien må jeg huske :-)

    Conny, jeg er også godt tilfreds :-)

    Hege, man skal altid tage sådanne undersøgelser med et gran salt :-)

    Jette, jo det læste afhænger af øjnene der ser :-)

    Så sand som det er sagt fru koch :-)

    Else, jeg arbejdede jo, så jeg fik ikke set interviewet, men langt og lykkeligt liv, det vil jeg da gerne have :-)

    SvarSlet
  9. Jeg synes, fru Koch skriver så fint om det herover, Lene. Og jeg kan kun ryste på hovedet af Helmuth Nyborg :-)

    SvarSlet
  10. at leve længe og lykkeligt er langt mere værd end intelligens, hvis du altså spørger mig. :-D

    SvarSlet
  11. Og hvad er intelligens egentlig? Hvis det er evnen til at løse bizarre opgaver med matematiske figurer - så må jeg le!

    Jeg tror hr. Nyborg hænger lidt fast i den matematisk/logiske definition af intelligens, samtidig med at han har en næsten Bjørn Lomborgsk evne til at oversimplificere ...

    Gad vide hvad han ville sige til en ikke-troende kvinde med et tilbagelænet livssyn (som også regner med et langt og aktivt liv) ... som endda kan løse de der overvurderede matematikopgaver med et rimeligt resultat....

    SvarSlet
  12. Madame, mit indlæg var også ment som en rysten på hovedet ;-)

    Lis, enig og intelligens er mange ting :-)

    Lizelotte, netop, det har vi også snakket om. Vi har børn som ikke passer ind i den matematiske intelligens, og der er ingen tvivl om, at havde de mødt et andet og bredere syn på hvordan læring kan foregå fra start af, så havde visse ting været anderledes.
    Ha en dejlig ferie :-)

    SvarSlet