fredag, juni 20, 2008

JEG TRILLER!

Den er sikker hver gang! Når jeg har snoet mig ud af Aalborg, kommet under tunnelen og ud på den lige strækning motorvej, så rammer trætheden mig som en forhammer.

I dag opdagede jeg pludselig ved tebordet hjemme, at vi havde spist brød og ost svarende til 4 personer, det gik pr. refleks, ingen grund til at hjernen skal involveres i spisningen, det klarer armen og munden fint selv.

Vi blev enige om at springe aftensmaden over og køre den tur, vi skal være turguide på næste søndag. Blæst og byger afgjorde, at det blev bilen, der holdt for.

Vi fandt pausestederne, bl.a. holdt vi ved Møllehuset i Frederikshavn, hvor vi havde planlagt en vandretur op til Pikkerbakken, men det stod ned i stænger, så det var heldigt, at der var en iskiosk. Vi spiste en kæmpe isvaffel med fire kugler is, guf og flødebolle!

Så skulle der tankes diesel, og imens gik jeg ind i kiosken. Armen konfererede slet ikke med de grå hjerneceller, så der blev købt en pose lakridskonfekt, og før vi havde set os om, var den pose tom.

Senere fandt vi den kro, hvor vi ville se, om den kunne bruges til eftermiddagskaffen den dag. Så er man jo nødt til at prøvesmage. De havde kun gammeldags æblekage i aften! Med masser af flødeskum på!

Udenfor var regnen holdt, vi kiggede på hinanden, hoppede ind i bilen, kørte tilbage til Møllehuset. Iskiosken var lige lukket, og den unge pige stod udenfor og så dybt undrende på os, skulle vi have flere is?


Nej vi styrede direkte hen til Dronningestien, og opad gik det, op, op, op, og til sidst så vi udsigten. I klart vejr kan man se Skagen og Læsø, i dag kunne vi se Hirsholmene.


Vi trillede hjem ;-) og nu triller jeg i seng, i morgen er der atter en arbejdsdag.

11 kommentarer:

  1. Jamen, det blev da til en helt vidunderlig og sanserig tur. Og du har fået dit sukkerbehov dækket for et par dage.
    Sov godt - og god arbejdsdag i morgen.

    SvarSlet
  2. Åhhh, skønne Lene hvor er jeg glad for at se dit milde ansigt. Jeg bliver helt varm i maven :-)

    SvarSlet
  3. årh. de er heldige, de, der skal med på trilletur!
    god tur igen!

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig tur I havde - og I får :)
    God arbejdslyst.

    SvarSlet
  5. Det kalder jeg en slikdag med manér! Dejlig tur, den!

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig, hyggelig og sansefuld tur I har haft.
    Nogle dage kan man bare have en umanerligt slik og hyggebehov :-) I gør det med maner ;-)

    SvarSlet
  7. Håber du ikke trillede ud af sengen..! :-)

    SvarSlet
  8. Kæreste Lene, Ønsker dig og dine en vidunderlig weekend. Husk nu at få hvilet dig. Det gør underværker, skulle jeg hilse at sige ;-)

    SvarSlet
  9. Johanne, sukker behovet er dækket rigeligt ind :-) og vi sansede

    Tak Ella :-)

    Regitze, vi synes også vi er heldige at få lov til at gå på opdagelse :-)

    Helle, vi synes i hvert fald selv at turen er dejlig :-)

    Nina, skal vi have slikdag, så skal det kunne mærkes :-) dejligt at høre fra dig :-)

    Valdemarsro, og det kom snigende :-) men vi havde en dejlig aften

    Miri :-) jeg kom op på benene :-)

    Jeanette Mariae, i aften vil jeg hvile mig :-)

    SvarSlet
  10. Lene jeg kan nu ikke se at du kan trille nogen steder, hvor er du altså skøn at skue :-)
    Og tro mig jeg kender til det der med at køre ind med hånden uden at hjernen registrer det...

    SvarSlet
  11. Marianne, tak :-) mon ikke vi er mange, der har fået den uvane?

    SvarSlet