mandag, august 18, 2008

AFTENSTEMNING


Det blev kun ved truslen med regn, så der høstes stadig.

Ude på vejen har der lydt latter og råb fra unge mennesker. Efterskolen er lige startet op med nye elever, og de bliver altid sendt på gåture hen forbi os. Enkelte fik travlt med at gemme cigaretter væk, da jeg kom forbi, der er nemlig rygeforbud på skolen, også uden for skolens matrikelnummer.


Mejetærskerens brummen er en dejlig lyd, vi bliver slet ikke færdige i denne omgang, men to gode høstdage har vi fået, så er der nok 5-6 dage tilbage.

Men hvornår der igen bliver høstvejr vides ikke, vejrudsigten tyder på regn frem til weekenden.


I aften vil jeg dog glæde mig over det gode vejr og kornet, der ligger i dyngevis.

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud Lene, smukke billeder. Pludselig slog det mig: Jeg plejer at købe hel hvede i helsekostbutikker. Kunne jeg mon købe af din landmand? Så syer jeg gerne hvedevarmere til jer også ;-) Der går ca. 1½ kg. i hver hvedevarmer, så det er et beskedent lager jeg har brug for...

    SvarSlet
  2. Vi har desværre ikke hvede, Stine, der er byg, vi avler. Det var da ellers et tilbud, der var noget ved :-)

    SvarSlet
  3. Og så fik jeg da lige vist mine manglende landbrugskundskaber frem ;-) Jeg kunne nok godt lokkes til at sy alligevel.

    SvarSlet
  4. Ja herude høstes der også til den store guldmedalje, vi bor lige midt i det og ved du hvad jeg elsker det, og lyden af maskiner når jeg ligger under dynen, det gør ikke noget, jeg ved hvad der gælder :-))Jeg har lige hentet mine forældre, de har været på tur i Østrig, min far var glad ved synet ar mejetærskere alle steder op igennem landet, og min bror kører også derude et eller andet sted, jeg vil gerne ud og køre en tur med ham, jeg har det ligesom dig, det er skønt at sidde i de store maskiner og få lov at være med et par omgange, jeg har ikke nået det endnu i år, men lur mig jeg skal nok nå det :-) god høst til jer.

    SvarSlet
  5. Dejligt at vejret arter sig - og høsten går planmæssigt :) Har I fået regn i nat?

    SvarSlet
  6. Tak Stine, og landmanden ved jo heller ikke alt det du ved :-)

    Jette, det er nemlig dejligt at få en tur, så jeg håber du også når det :-)

    Helle, vi har fået lidt og lige nu regner det, så vi har ikke planer om høst de næste dage.

    SvarSlet
  7. Det er dejligt at følge med i jeres landmandsliv, Lene, hvor vejret er en meget tilstedeværende faktor.
    Din solnedgang er bare så smuk!

    SvarSlet
  8. Tak madame, jeg nyder også at få indblik i andres liv, som er så forskelligt fra vores :-)

    SvarSlet