tirsdag, august 19, 2008

MORGENGRÅSTEMNING

Telefonen vækkede os også i dag med en sygemelding. Heldigvis havde landmanden lavet en aftale om at måtte ringe til sønnen, hvis det blev nødvendigt. Jeg har en aftale med min far og min søster senere i dag, og den kunne jeg så stadig holde.


Det har ikke regnet så meget i nat, og her til morgen, da vi var ude for at læsse kartofler af, var det endnu tørvejr, gråt men dejligt. Nu regner det stille, mens jeg nyder morgenmaden foran skærmen.


Dejen til boller er æltet, gulerodskagen og kartoffelsalaten venter på at blive til.
Det er slet ikke så ringe at have ferie.

13 kommentarer:

  1. Jeg snupper en uges ferie i næste uge. Jeg glæder mig, uanset vejret. Så vil jeg også bage, tror jeg :-)

    God dag til dig, Lene :-)

    SvarSlet
  2. Ha en dejlig feriedag :-)

    SvarSlet
  3. Jeg håber, at det holder op med at regne, så I kan komme i gang med høsten igen.

    SvarSlet
  4. Ønsker dig en dejlig dag og en fortsat god ferie.

    Det er som om, at regnen har taget fast bolig her, men det gør ikke noget. Stearinlysene er tændt, så de er lys.´

    Fortsat god høst ;-)

    SvarSlet
  5. Dejligt at du har ferie, Lene! God fornøjelse med de hjemmebagte sager og kartoffelsalaten. Og ha' en rigtig dejlig dag oppe i Nordjylland :-)

    SvarSlet
  6. godt du har mulighed for at holde ferie, trods sygemeldinger :-)

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde, Liselotte, jeg nyder at have tiden til at bage, det er så sjældent, at jeg får det gjort.

    Tak Miri :-)

    Tak Tine, 25 års landmandsliv har lært mig at det nok skal blive høstvejr igen :-)de første år bekymrede jeg mig mere.

    Tak og en god dag til dig også Jeanette Mariae, solen er ved at dukke frem her :-)

    Også en god dag til dig Madame :-)

    Anne, jeg ville være ked af at skulle melde afbud til min far, så det er rart at sønnen tager tjansen i dag.

    SvarSlet
  8. God dag Lene - den tegner jo allerede rigtig godt :)

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde Helle, og dagen kan kun blive god :-)

    SvarSlet
  10. Skal jeg komme og køre store maskiner? Skal ikke noget, før på søndag :D

    SvarSlet
  11. Sister, du skal være hjertelig velkommen :-) men nu regner det jo

    SvarSlet
  12. Rigtig god ferie til dig, den er da startet ok, vejret skal nok blive bedre :)

    SvarSlet
  13. Tak Jette, jeg nyder dagene med og uden regnvejr :-)

    SvarSlet