onsdag, september 10, 2008

BLOMMERIER 2

Nu står der blommechutney af 2 kg blommer i køleskabet, de skal smagsanmeldes i aften.

Der står blommemarmelade af 1½ kg blommer i køleskabet, det skal smages i aften på en kartoffelbolle.

I en gryde simrer 2 kg. blommer og sukker, der skal blive til svenske blommer, som skulle være lækkert til pandekager og i tærter.

5½ kg blommer er udstenet, og min finger ser sådan ud.


Jeg håber, den er pænere i morgen tidlig, ellers må jeg i gang med klorin, for sådan kan jeg ikke møde i aftenvagt i morgen eftermiddag


Og den hæklede poncho skrider langsomt fremad. Jeg var inde i Bindestuen igen i dag for at købe garn til sønnens halstørklæde, så nu har jeg tre projekter i gang for ikke at nævne de to trøjer, som ”blot” mangler at blive monteret.

Og projekterne ser sådan ud på Drops designs hjemmeside


10 kommentarer:

  1. Så produktiv du er :-)

    SvarSlet
  2. Det er da produktivitet af højeste kaliber hos dig, Lene. Håber din finger har det bedre i morgen.

    Begge projekter du viser frem, ser meget spændende ud. Der må da være et par unge mennesker, der bliver rigtig glade ;-)

    SvarSlet
  3. Stine, jeg har noget at leve op til, når jeg læser med på I andres sider :-)

    Jeanette Mariae, det håber jeg de bliver, de har jo selv valgt :-)

    SvarSlet
  4. Blommer og garn - jeg siger uhmmmmm til det hele :-)

    SvarSlet
  5. Marianne,det smagte også godt :-) og lidt mere hæklerier blev det da til i aftes.

    SvarSlet
  6. Det lyder lækkert med din blommechutney, Lene. Og dine håndarbejdsprojekter er bare så smukke :-)

    SvarSlet
  7. Jeg skal da lige love for, at du har gang i blommerne - det lyder lækkert altsammen :)
    Du kan tage handsker på ;)
    Spændende poncho - jeg har ikke set den model før :)

    SvarSlet
  8. madame, det smagte også lækkert :-) og jeg håber mine oprojekter bliver, som de skal være.

    Helle, det var det jeg skulle have gjort :-) jeg har heller ikke set den model før.

    SvarSlet
  9. Mums - hvor skønne blommevarer du har fremstillet Lene :) Har du brugt nogle specielle opskrifter med anderledes krydderier eller er det alm. "husmoder" opskrifter?

    Waw en flot poncho - meget anderledes, men skøn og luftig :)

    SvarSlet
  10. Else, blommechutneyen var fra I form, og da det er første gang ved jge ikke om det er anderledes krydderier :-) De andre er fra Tørsleffs syltebog.
    Jeg håber ponchoen kommer til at falde lige så smukt som på billedet :-)

    SvarSlet