tirsdag, september 09, 2008

DU BLIVER HVAD DU HØRER?

Hvis man nu altid får at vide at man er klodset eller at man ikke er god til noget, bliver det så en selvopfyldende profeti?


Dagen hos min far har været dejlig, men det er også, når jeg er hjemme, at jeg savner min mor mest, ikke blot at der mangler en person i mit barndomshjem, men min mor var strukturen, initiativet og hukommelsen de sidste år, kærligheden og omsorgen er der dog stadig, og jeg har en klog far. Ikke blot er han klog på viden, men også klog på mennesker, et menneskelangt livs beskæftigelse med børn og læring og samtidig at være leder har sat sine spor. Han er altid interesseret i andre menneskers færden, og vores ve og vel ligger ham meget på sinde.


(læg mærke til de lækre ben, jeg manglede vist ikke noget)

I dag gik jeg på opdagelse i fotoalbummene, min far fotograferede meget, da vi var små og fremkaldte selv billederne. Dvs. efterhånden som børneflokken voksede, og han blev skoleleder, så blev der mindre tid til dette, så den mest fotograferede person i familien er mig.


Når jeg ser de billeder med min mor og mig, så bliver jeg så glad. Det er ikke alle børn beskåret at føle sig elsket som den de er. Mine forældre har altid troet på mig, altid set de positive sider og på en god måde kommenteret de mindre gode sider.


Der er blevet råbt og diskuteret i min familie, tag endelig ikke fejl af det, men kærligheden, den har der ikke været nogen tvivl om. Heller ikke i dag.

11 kommentarer:

  1. At elske sit barn som den de er - den største gave man kan give sit barn.

    SvarSlet
  2. hvor er de dejlige de billeder...

    Jeg tror det er selvforstærkende det man hører...forhåbentligt har de fleste hørt at de duer..det fortjener mennesket.

    SvarSlet
  3. At kærligheden er den bærende kraft i en familie, kan kun give kærlighedsfyldte børn, der tror på sig selv, er jeg sikker på.

    Bare alle børn havde de vilkår.

    Og dine barndomsbilleder, Lene. De er skønne. Minderne kan ingen tage fra os, vel!

    Ønsker dig en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det rigtigt.
    Dejlige billeder af dig og din mor.

    SvarSlet
  5. Ja; størst af alt er kærligheden !
    :-)

    SvarSlet
  6. Skønne billeder og gode at have her bagefter:-) Ligner din datter mormor lidt? Smuk var hun under alle omstændigheder din mor!

    SvarSlet
  7. nurhanne, større gave kan vi ikke give vores børn :-)

    Tak Anne, hvert enkelt menneske fortjener i den grad at blive anerkendt

    Tak Jeanette Mariae, kærligheden giver kraft og styrke :-)

    Tak Helle :-)

    Sådan er det Miri :-)

    Tak fru koch, og ligheden har jeg aldrig tænkt over, nu er datteren også normalt lyshåret ;-) Men jeg synes også min mor var smuk :-)

    SvarSlet
  8. Godt sagt! Og nogle skønne billeder :-)

    SvarSlet
  9. Sikke nogle skønne erindrings billeder og jeg er helt vild med lille Lene for lyst til at kramme hende :-)

    SvarSlet
  10. Marianne, små børn er dejlige :-)

    SvarSlet