lørdag, september 20, 2008

GODMORGENSTART

Hver morgen starter med en god starter for kroppen og især maven. To glas vand, A38, bananskiver og mysli, så er jeg klar til at møde resten af dagen.


Efter vores børn er flyttet hjemmefra har jeg tillagt mig den luksus at sove til kl. 8 på mine fridage, hvis ikke jeg skal være landbrugsmedhjælper. Nu hører jeg end ikke landmanden stå op, det gjorde jeg altid før i tiden.


Solen strålede, da jeg kom ud i køkkenet, udenfor står høstanemonerne stadig i flok og nikker god morgen. Himlen har kun lette hvide skyer, og fra kartoffelhuset høres den dumpe lyd af sorteren, der skal kartofler af sted hver uge, også selv om landmændene hellere ville køre i marken i dag. Nu holder to af dem fri i dag, næste uge er det to andre, der holder fri lørdag, og landmanden, som er den ældste? Han kører oppe i duraceltempo lige nu, han holder nærmest aldrig fri.


Dette er en lang fridag, for jeg skal først møde ind i aftenvagt i morgen, så jeg kan også sove længe i morgen, det her er godt.

6 kommentarer:

  1. Nyd den sug den weekenden.... er det ikke skønt bare at kunne sidde der :-)

    SvarSlet
  2. Det er så godt Marianne, og jeg vil hele tiden rejse mig, men nej jeg holder fri :-)

    SvarSlet
  3. hold du roligt fri Lene, snup en pind eller to, gå en tur, nap en lur...valget er dit og velfortjent
    :-)

    SvarSlet
  4. Anne,tak og nu tror jeg, at jeg vil gå en tur :-)

    SvarSlet
  5. Nyd dit fridøgn Lene - og ja gemalen skulle måske tage en fridag sammen med dig - måske på en hverdag? :) God weekend :D

    SvarSlet
  6. Tak Else, han holder nok lidt fri i morgen :-)

    SvarSlet