fredag, september 19, 2008

LANGE DAGE

Arbejdsdagene på gården starter kl. 7, og her i kartoffeloptagningssæsonen varer de til kl. 17.

10 timer hver dag undtagen søndag. Jeg tror, der er nogen, der er trætte om aftenen, når de kommer hjem.


Vejret er overskyet men heldigvis tørt. Jorden trænger ikke til mere vand, så vi ”ber bare guderne om godt vejr”, og denne uge har været god på trods af små dryp.


En lille tur ude i den friske luft liver op på humøret, der er stadig små farvepletter i naturen.


Hylden er flere steder foran tid, så jeg skal vist skynde mig, hvis der skal blive hjemmelavet hyldebærsaft i år.


Foden driller gevaldigt, og jeg kan mærke, hvordan kroppen afvikler foden forkert under gang, og det forplanter sig op i knæet, så jeg tog en tur ud i marken. Ujævnt underlag tvinger fodens muskler til at arbejde, måske kan det hjælpe til at træne de stabiliserende muskler op. Jeg har også fået et vippebræt, det må jeg heller i gang med, men i dag brugte jeg naturen som hjælpemiddel.


Nå men støvet og skidtet flytter sig jo ikke af sig selv, så den trivielle del af fridagen må nok hellere starte.

3 kommentarer:

  1. Uhmmmm, det er dejlige billeder og nyt fra livet på landet lige nu.
    Mon ikke det er godt at det snart er søndag og dermed en god lang hviledag!?

    SvarSlet
  2. Hvor er de smukke de billerder du har fanget der ude i naturen.Trist du går og døjder med ankel

    SvarSlet
  3. Tak Valdemarsro, jeg tror de længes :-)
    og så tager jeg på arbejde på søndag :-)

    Tak Conny, ja jeg er træt af det, men mon ikke det går over.

    SvarSlet