mandag, oktober 27, 2008

SKUMRINGSTIMEN

er over, der er allerede mørkt derude. Vejret her i det nordjyske har været blå himmel, hvide skyer og en enkelt gang finregn i dag, lige til at blive i godt humør af.


Landmanden har inviteret gæster, der skal arrangeres motorcykelture og andre arrangementer i det nordjyske, så 7 gæve MCfolk er sat stævne her på matriklen.

Der er ryddet op, støvsuget, vasket op og små og store lys er kommet frem, både ude og inde. Bollerne er bagt, god ost er indkøbt, og den gode hjortespegepølse har vi stadig noget af.


Æblerne i toppen af æbletræet falder ned lidt efter lidt, og i dag gik jeg på rov i græsset. Mange af æblerne vidner om det store tag-selv bord, og hen på eftermiddagen er der fyldt med solsorte og gråspurve. Mon ikke også fasaner holder ædegilde, men der var også noget til mig, så nu står en kæmpeskål æblemos/grød i køleskabet, og to æblekager er bagt.

Selv en buket har jeg købt til mig selv, det sker alt for sjældent, men det vil jeg gøre tiere, for jeg glæder mig, hver gang jeg går forbi bordet.


Et brusebad og jeg er klar.

10 kommentarer:

  1. síkke en dejlig aften der er lagt op til hos jer...her står den på svedetime pyyyy ha

    SvarSlet
  2. Anne, mon ikke din aften er sundere :-)

    SvarSlet
  3. Ja, man bliver nemlig så glad når man har levende blomster .... Blomster som kan nydes i det stille indre.....hvergang man lige kommer forbi dem.
    En luksus man burde gøre noget oftere.........
    Man kan nu godt være heldig at finde billige blomster - i vejboder - gårdbutikker - eller hvis man selv kan bruge havens materialer.
    Men en flot buket i nogle kønne efterårsfarver du har fået der.

    SvarSlet
  4. Janne, blomster er en nydelse, og min have er ikke leveringsdygtig mere,så jeg måtte gribe til pungen :-)

    SvarSlet
  5. Jeg tror fuldt og fast på, at blomster er en livsnødvendighed !
    :-)

    SvarSlet
  6. losarinas mor:

    Hvad bestikker du din bankrådgiver med? :-)

    Men jeg er helt enig - og jeg har næsten altid blomster.....

    Kun få gange dyre "blomster-handler-blomster" .. mest nogle fra min underbo eller fra en vejbod.

    Men man kan nu heldigvis kommer langt fra få midler.......

    Skoven..........har masser af materialer - hvis man havde haft de kreative evner........

    Nå ......udenfor bloggen.......
    Undskyld Lene..........

    Men ideen med blomster..........
    Det er en luksus og en livsnødvendighed.

    Janne

    SvarSlet
  7. Jeg håber, I havde nogle dejlige timer med jeres gæster og har arrangeret spændene motorcykelture, Lene.
    Jeres fugle er rigtig heldige, at der er stort ædegilde ude under æbletræet :-)

    SvarSlet
  8. Jeg håber, at I hyggede jer med alt det lækre og de gode venner :) Den buket er så flot - sikke nogle farver :)

    SvarSlet
  9. Det lyder som om der lagt op til en rigtig hygge aften

    SvarSlet
  10. Miri, jeg har aldrig været god til at købe blomster, men ahr nydt dem udenfor, men jeg nyder min buket :-)

    Janne, man kan heldigvis få dem til billige penge, af og til :-)

    Madame, de nyder det og vi nød gæsterne :-)

    Helle, jeg har stadig buket og æblekage tilbage :-) jeg nyder :-)

    Conny, det var rigtig hyggeligt :-)

    SvarSlet