lørdag, oktober 11, 2008

SÆT I GANG

Landmanden havde fundet stigen frem, inden han forsvandt i bilen til sin lørdags beskæftigelse.


Og jeg har fyldt de første 12 10 liters spande med æbler, men det kan man ikke se på træet.


Der er masser af æbler tilbage, så jeg må på rundtur og finde kasser i butikkerne. Æblerne er stadig våde, så jeg tør ikke fylde dem i plastsække, for jeg ved ikke, hvornår vi får tid til at køre dem på mosteriet.


Vejret er gråt, og jeg er træt, men så er det, at luften, lyden af fasaner, synet af en have i efterårsfarver og den rigdom mit ene æbletræ bærer på, gør mig glad og let om hjertet.


Det her er ikke en opgave, det er en gave, og det jeg ikke når i dag, når jeg en anden dag. I aften skal vi have æblekage i en eller anden variant, så meget er sikker. Og lidt strik og lidt læsning er godt i pauserne, og dem bestemmer jeg jo selv længden af, modsat min hverdag på afdelingen ;-)

5 kommentarer:

  1. Sikke en frodighed og skønt at kunne hente frisk frugt ind lige udenfor døren. Og indtil videre hænger de jo meget godt ;-)

    SvarSlet
  2. Det rene guld, hvilken rigdom:)

    SvarSlet
  3. fru koch, de hænger godt der :-) men nu er der hentet flere kasser der trænger til at blive fyldt :-)

    Sifka, en rigdom uden lige :-)

    SvarSlet
  4. Det må være dejlig få æblerne lavet most,hvor det smukt æbletræ når det er fuld af røde æbler
    (vi prøvede at lave æblesaft på saftkågeren)

    SvarSlet
  5. Conny, vi nyeder at køre over og bytte æbler for most :-) og det smager rigtig godt

    SvarSlet