onsdag, december 17, 2008

17. DECEMBER

Selvom jeg synes, du har været der altid, jeg kan slet ikke huske tiden før dig, så kan jeg ikke forstå, at du nu er rundet det halve århundrede.

Som barn var du den vilde, hende der trak i bukser og gik ned til gården på vores vej, og jeg var prinsesse med udslagent hår. I dag er du den smarte, du har altid orden i tingene, ikke så sært at du blev lægesekretær, du er perfekt til det job. Du er engageret i de mennesker, du møder på din vej, hvert et menneske bliver mødt med ægte varme og omsorg, du knokler for, at patienterne ikke skal vente for længe på svar og undersøgelser. Du er en gave for de sygeplejersker, der er så heldige at arbejde sammen med dig.

Vi to har diskuteret og skændtes, men gik nogen imod den ene, så opdagede de, at vi pludselig var to, der stod sammen. Vi husker slet ikke det samme fra vores barndom og ungdom, men det gør ikke noget, på den måde bliver vi lidt rigere for hver snak vi har ;-)

Vi har fulgtes ad til spejder gennem mange år, utallig er de ture vi gik for at erhverve 200 km mærket hvert år. Hærvejsmarchen har også været en del af vore fælles oplevelser, og vi har gået rundt i de Schweiziske alper sammen med spejdere fra hele verden. Sidst vi to gik sammen var turen til gudstjeneste i vores barndomsby sammen med far, man snakker så godt, når man går.


Tillykke med fødselsdagen du min dejlige søster, jeg glæder mig til at være sammen med dig på søndag.

21 kommentarer:

  1. Synes nu du ser ud til at være den frækkeste på billedet - for den store er da dig - ikke. Tillykke med søsteren :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med din søster! Det må være så dejligt at ha en søster !

    SvarSlet
  3. Jeg er rigtig misundelig over at du har en søster - det har jeg altid ønsket mig. Men tillykke alligevel;-)

    SvarSlet
  4. Sådan et søster forhold - det gad jeg godt (har kun brødre) og sikke en fantastisk hyldest du giver hende. Det er da kærlighed så det forslår....

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt og kærligt skrevet, Lene!
    Stort tillykke med søster i dag.

    SvarSlet
  6. Tillykke med din søster. Det billede sætter lige gang i en erindring om forår og varmere temperaturer, end vi holder os lige nu. Sportsstrømperne var et forårstegn. Vi plagede om at få bare knæ, så snart den første lunere luft ramte. Herligt. Forøvrigt var mine knæ ofte pyntet med plaster, eller højrøde af jod.

    SvarSlet
  7. Fantastisk smukt skrevet - men jeg vil nu sige, at det er 2 skønne frækkerter dér på billedet. Tillykke med søster din. ;-)

    SvarSlet
  8. Tillykke med din søster :) Jeg har én søster, men husker ikke meget fra barndommen sammen med hende, da hun er 11 år yngre end mig og vore interesser jo var vidt forskellige, men senere i livet har vi nu megen fornøjelse af hinanden ;)

    SvarSlet
  9. Herligt billede...og dejligt at have en søster! :-)

    SvarSlet
  10. Tak Pollyanna, jo jeg er den største :-)

    Tak Miri, jeg har tre! :-)

    Tak fru koch, min datter gad også en søster, men så må man skaffe sig nogle gode veninder, der kan jeg ikke være med ;-)

    Tak Lotte, hun er også dejlig :-)

    Tak Sifka, ikke noget med bukser, lårkort og strømper, så måtte man løbe sig til varmen :-)

    Tak frk. Bibo, vi kunne godt finde ud af at hygge os :-)

    Tak Jette, jeg har jo tre af slagsen, 21 måneder yngre, 9 og 12 år yngre, og du har ret, som voksen finder man sammen :-)

    Tak Lea, det er nemlig godt :-)

    SvarSlet
  11. Tak Marianne, mit blik må være lidt sløret, for du var forsvundet for et kort øjeblik ;-)

    SvarSlet
  12. Uhhhh ville også skrive noget om at være misundelig over at have en søster - dropper det - for har fået så mange skønne blog-sisteres :D
    Men hvor er det et pragtfuldt billede, og ønsker jer en super-søndag.

    SvarSlet
  13. sister,tak :-) og vi vil nyde dagen sammen, den bliver stille og rolig, hygge og nærvær :-)

    SvarSlet
  14. Hvor ser i søde og nuttede ud. Jeg ønskede mig tit en søster, da jeg var barn. Havde 2 brødre. Tillykke med din søster, hun er heldig med sådan et dejligt brev fra storesøster.

    SvarSlet
  15. Tak Betty, jeg synes også vi var søde, dengang ;-)

    SvarSlet
  16. Tillykke med din søster, Lene! Hvor er I heldige at have hinanden. Jeg har en 8 år yngre bror, så det, du fortæller, lyder som en stor gave i jeres liv :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er det et skønt billede og en dejlig kærlighedserklæring til din søster! Tillykke med hende og hav en dejlig dag sammen på søndag!

    SvarSlet
  18. Tillykke med din søster i går.Jeg har også fortalt svigersønnen, at hans gamle klassekameret hade fødselsdag i går.

    SvarSlet
  19. Tak madame, og så er vi så heldige at have tre yngre søskende, det er en stor gave :-)

    Tak Nille :-)

    Tak Conny, ja nu er det den årgangs tur til at runde det halve århundrede :-)

    SvarSlet
  20. tillykke, Lenes søster:)
    jeg ville gerne ha en storesøster som din. heldigvis har jeg i stedet en lillesøster som dig.

    SvarSlet
  21. Tak Regitze på min søsters vegne :-), og vi to er heldige at have en dejlig lillesøster :-)

    SvarSlet