torsdag, december 18, 2008

18. DECEMBER

”dem kan du godt aflevere, det vil jeg ikke være med til at betale!”

Glem det! Og heldigvis kender jeg jo landmanden så godt, så selvom stemmen og blikket var fast, så hoppede jeg ikke på den.

Når man er offentligt ansat, betaler alle jo ens løn ved hjælp af skatten, og alle vil gerne have skattelettelser, så jo, jeg og resten af sygehuspersonalet er blevet begavet for dine penge!

For første gang nogensinde har vi fået julegaver af sygehuset, to flasker vin og et dejligt julekort. Der skal da nok være ansatte, der fnyser hånligt, men jeg er glad for gaven.

Og jeg er glad for ordene: ” Gaven står langt fra mål med den ros, I fortjener for jeres arbejde, men vi håber, at den vil blive modtaget for dét, den er: Et lille snedrys i en forhåbentlig god og hyggelig juletid!

Og så må landmanden bide i det sure æble og acceptere at han er på julegave med hele Aalborg sygehus ;-)

PS her skulle have været et billede af julekort og vin, men kameraet med billedet har gemt sig i huset!

19 kommentarer:

  1. Tillykke med julegaven. Vi har også fået hos os - 2 billetter til Aalborg teater. Jeg skal godt nok ind at se forestillingen alligevel men det var da en pæn tanke.

    SvarSlet
  2. Den julegave har I så inderligt fortjent, så min andel i den er mere end godt givet ud. Nyd vinen og ikke mindst påskønnelsen, som falder på rette sted :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med din firma-julegave.

    Selv fik jeg ikke nogen firma-julegave sidste år, for det havde jeg ikke fortjent efter min chef mening, fordi jeg var blevet sygmeldt, da jeg ikke kunne holde til en arbejdsuge på 50-60 timer hver uge i mere end 1½ år.

    Spørg mig lige, om jeg synes min chef gik i meget små sko ?

    SvarSlet
  4. og et eller andet sted, er du jo også selv med til at betale din gave?....på "mit" bibliotek får vi ingen julegave, og dog alligevel så kan min leder hvert år lige finde en lille ting...og måske tror jeg at hun også finder pengene i egen pung?...og jeg bliver også så glad for den"lille" ting hun finder, for der er tænkt over gaven...så nyd din vin med eller uden landmand :-)

    SvarSlet
  5. jeg er med glæde med på gaven!
    det var fint.

    SvarSlet
  6. frk. bibo, jeg nyder også den anerkendelse, der er i gaven :-)

    Tak Liselotte :-), jeg synes faktisk også ledelsen har fået sat nogle gode ord sammen, som lyder ægte og reelle :-)

    Tak Tine, velkommen her :-)
    sådan en chef lyder ikke til at have det ægte julesind, det er vist godt, du ikke er der mere.

    Tak Anne, mon ikke landmanden vil nyde vinen sammen med mig :-) og hvor lyder din leder som et dejligt menneske.

    Tak Regitze :-) vi var mange der gik ud af sygehuset med en pakke under armen :-)

    SvarSlet
  7. Tillykke med en velfortjent gave. Vi får så absolut ingen julegaver på min arbejdsplads. Men til gengæld får vi mange julehilsner fra diverse ledere.

    SvarSlet
  8. Tak Anette, forhåbentlig får I en gave næste år, så kan vi undvære, mon ikke vi kunne skiftes ;-)

    SvarSlet
  9. Jeg melder mig gerne i koret af glade givere og tænker tilbage på min tid som ansat i det offentlige. Her oplevede jeg at det var meget forskelligt om der blev givet julegaver til de ansatte eller ej...

    SvarSlet
  10. Sikken en dejlig ordlyd paa kortet, det er godt forfattet. Et par flasker vin kan man da altid bruge og saa synes jeg det er rart at blive skoennet paa. :)

    SvarSlet
  11. Det var da også på tide med sådan en gave og dejlig påskønnelse

    SvarSlet
  12. Hvis vi ikke kan unde andre mennesker en lille gave ved juletid, så er det vist os, der har de små sko på.

    SvarSlet
  13. Kan kun sige at det er de bedste penge jeg har givet ud i lang tid;-) God dag til dig!

    SvarSlet
  14. Jeg giver gerne!
    Ligesom jeg gerne giver til andre statsfinancierede ting, som jeg ikke selv bruger :-)

    Du og dine kolleger fortjener det, Lene. Tillykke med gaven!

    SvarSlet
  15. Jeg syntes jo at man skal gøre sine medarbejder opmærksom på deres store arbejde. Selv en lille opmærksomhed efterlader store spor - siger den chefløse ansatte i eget hjem :-)

    SvarSlet
  16. Faktisk synes jeg det er teksten der er det væsentlige, jeg arbejder også på et sygehus og har også fået 2 flasker vin idag, hvilket jeg naturligvis er glad for, men uden kort eller julehilsen. Ville hellere have haft kort med ros end vin.

    SvarSlet
  17. tak kagekone, det at man har tænkt at vi skulle have noget, glæder mig :-)

    Tina, jeg synes også ordlyden er rigtig god, kan lide den mere og mere :-)

    Betty, og i dag fik vi rundstykker med pålæg og ost :-)

    Conny, enig :-)

    Tak fru koch :-)

    Tak Lotte :-)

    Marianne, det må vi snart have lavet om på, bevilg du dig selv en god julegave :-)

    Velkommen her Karen, du har ret, kortet giver lige gaven en særlig betydning :-)

    SvarSlet
  18. Lene, jeg er lige så heldig i år - har fået en fin flad pakke (sammen med mine 200 kollegaer i afdelingen) og en skøn hilsen, der blev afleveret personligt af oversygeplejerske og adm overlæge :)
    Nyd du din gave lige så meget som jeg gør med min - vi har fortjent dem og alle arbejdspladser burde give deres medarbejdere en lille erkendtlighed. Den er givet godt ud!!

    SvarSlet
  19. Else, jeg nyder den :-)

    SvarSlet