fredag, december 19, 2008

19. DECEMBER

Arbejdet er lagt på hylden indtil 2. juledag, jeg vil ikke tænke på det mere. Men hvor ville jeg ønske, at alle havde nogle at kunne holde jul sammen med, det er så trist at skulle være på en sygehusafdeling juleaften, hvis ikke man er rigtig dårlig.


Både kalenderlyset og jeg er langt bagud af dansen, jeg mangler alt. Lyset er blevet tændt, og nu går jeg i gang, 4 dage og en masse punkter, som er slettet på listen, så når vi det nok, for jul bliver det uanset hvad.

11 kommentarer:

  1. Lene, du når det du skal nå :-) Ikke ræse, det er der ingen mening i. Og der er mange mennesker som skal have en tanke med juleaften...

    SvarSlet
  2. Husk nu at nyde dine fridage. selv om du får juletravlt, du skulle helst kunne nyde julen ,uden at være alt for træt.
    Kan du have en god weekend

    SvarSlet
  3. Rigtig god juleferie og god fornøjelse med alle de ting, der skal på plads, inden I holder jul.

    SvarSlet
  4. God arbejdslyst - jeg ved du har skrevet listerne selv, men pas nu på du ikke har skrevet alt for meget! Husk det er glæden over at være sammen om julen der tæller! Knus herfra....

    SvarSlet
  5. Tak Anne, Conny, Betty og fru koch.

    Lige nu læser min mand om dræbte soldater på tekst-tv, så bliver alt andet så uendeligt småt. Vi er sammen, det er det, der tæller.

    SvarSlet
  6. Du har så ret, Lene. Det vigtigste er, at vi er sammen, så er rammerne faktisk ligegyldige. Det skal vi huske, specielt i denne tid, hvor vi godt kan blive grebet af panik, for om vi nu når det hele. Kalenderlyset skal nok blive brændt ned ;-)

    SvarSlet
  7. Rigtig god weekend med alle dine planer, Lene!
    Ja, det må være uhyggeligt trist at skulle holde jul på et sygehus.

    SvarSlet
  8. Du skal nok nå det hele, Lene.

    Rigtig god week-end og lad nu være med at stresse. Jeg vil i hvert fald forsøge at lade være, når nu jeg lige om lidt tager fat på mine forberedelser.

    Vidunderligt billede af de to søstre!

    SvarSlet
  9. Højtiderne, og i særdeleshed julen, kan være en frygtelig melankolsk omgang at komme igennem, hvis man føler sig ensom. Der er jo heldigvis en forskel på alene og ensom...men når man er nødt til at tilbringe julen på et hospital, har man det jo nok forholdsvis skidt oveni alensomheden.
    Det er ikke så mærkeligt, at der er ekstra mange selvmord i juledagene - men ikke desto mindre tragisk.
    Jeg har netop været forbi vores nærmeste plejehjem med en sammenplantning...også et nedslående syn, for der var ikke meget hygge over de grå gange. Jeg håber beboernes stuer er rarere at opholde sig i.

    SvarSlet
  10. Husk også at give dig tid til at nyde og som os andre skal du jo ikke ud og skaffe gode kartofler :-). Men jeg syntes også at der er en lang "to do " liste og min plan er at sende husbonden efter de tunge ting imorgen...

    SvarSlet
  11. Helle, kalenderlyset er med, det er jeg ikke ;-) men på onsdag er jeg klar :-)

    Madame,tak og en ting at have familie omkring sig juleaften på sygehuset eller en kort smut hjem, men at kunne komme væk fra sygehuset og så ikke have familie nærved, det er synd.

    Tak Nina, jeg prøver at slappe af med det resultat, at der skal arbejde i døgndrift, når vi kommer tættere på :-)

    Lotte, jeg håber at personalet på plejehjemmet formår at hygge om beboerne, for menneskevarme er vel det vigtigste :-)

    Marianne, næh kartofler og flæskesteg er i hus, og nu er juletræet også og halvdelen af julegaverne :-)
    God fornøjelse med dine to-do lister :-)

    SvarSlet