onsdag, december 31, 2008

KLÆDT I HVIDT


Dagen bliver ikke så lang, som jeg havde planlagt, søvnen ville ikke indfinde sig, så jeg fordrev nattetiden med en af mine gaver til landmanden, Hjalte Tin og Nina Rasmussens bog om deres motorcykeltur ned gennem Sydamerika med to små børn. Det betød så, at dagen først startede midt formiddag, nu er der ryddet lidt op og vaskemaskinen er sat i gang.


Landmanden og søn har været inde og købe lidt nytårsskyts og fløde til sønnens nytårsfest sammen med venner, kartofler i fad. Vi skal blot medbringe lidt røget rådyrkølle til forret og en stor flot krondyrfilet, som skal grilles til hovedret, til vores nytårsaften. Resten sørger vore venner for, det er da luksus.


Udenfor har naturen de sidste dage været pyntet til nytårsfest, alt er i hvidt, rimfrosten har haft travlt. Begge mine børn skal holde nytår i byen, København og Aalborg, de er fornuftige, men der er andre, der er tåbelige og tror de kan alt, inklusive vilde stunts med raketter og andet fyrværkeri. Jeg har det først helt godt i morgen, når jeg kan holde mandtælling op af dagen.


Året 2008 blev det år, hvor mine børn flyttede hjemmefra. Det blev også det år, hvor jeg sagde farvel til min mor, og hvor besøgene i mit barndomshjem blev en hyppigere foreteelse end normalt. Min far klarer sig godt trods sin manglende korttidshukommelse, han og min mor har altid været der for os, nu er det vores tur til at være der for ham, og det er vi. Det sidste er jeg glad for at kunne sige, vi har vist, at vi kan stå sammen, at vi kan acceptere hinandens forskelligheder, hinandens særheder, og jeg priser mig lykkelig over at være storesøster til så dejlig en flok, og at vi har giftet os med skønne mennesker, som støtter os. Vi skal nok klare 2009 sammen.


Må I alle få et godt og velsignet nytår.

26 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår til dig og familien. Hvor er det nogle smukke billeder.

    SvarSlet
  2. Kære Lene. Også et godt nyår til dig og dine. Jeg skal være sammen med mine børn i aften, og er så glad for det. For nytårsaften med al den krudt er ikke mig..så jeg glæder mig til i morgen, hvor der så er et helt år til næste gang...lad det blive en aften uden al for mange skader..
    Godt Nytår, kærlig hilsen Anne

    SvarSlet
  3. Flotte ord og flotte billeder Lene. Har det som dig - nytårsaften er rigtig god når man kommer under dynen og ved at alle er kommet godt ind i det nye år uden skader. Tak for mange fælles timer her ved tastaturet og tak for alle dine dejlige indlæg. Det er en tilbagevendende glæde at besøg dig her på bloggen. Rigtig, rigtig mange kram om et godt nyt år til dig og landmanden og på gensyn i 2009!

    SvarSlet
  4. Godt nytår - Lene - jeg håber som du at alle kommer helskindet ind i og igennem 2009.

    SvarSlet
  5. Godt nytår til dig og dine herfra :)

    SvarSlet
  6. Du og dine ønskes alle et godt og lykkebringende nytår, med tak for besøg og kommentarer i 2008. Har det (igen) som du bedst, når der i morgen indløber sms'ere om, at alt er som vanligt. Kram :)

    SvarSlet
  7. Rigtig godt nytår til dig og dine, Lene. Tusinde tak for kloge øjeblikke i dit selskab og jeg glæder mig til at dele flere af dem i 2009.

    SvarSlet
  8. Smukke vinterbilleder, Lene...og et rigtig godt Nytår ønskes du og dine! :-)

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde Anette :-)

    Kære Anne, også tak fra min side, og ja det er skønt at kunne holde sine børn hejmme, men det bliver de jo ikke ved at finde sig i ;-)

    Tak fru koch, og vi ses i 2009 om ikke real så på bloggen :-)

    Tak Pollyanna, det er vist vores nytårsønske :-)

    Tak Pernille, må I komme godt ind i det nye år :-)

    Kære Jette, også tak fra min side, og så må vi gøre noget ved den uldfestival ;-)

    Tak i lige måde Liselotte, du startede jo min blog inde i mig med dine dejlige ord og betragtninger på din blog. Jeg er glad for at jeg klikkede ind til dig den dag for snart 3 år siden :-)

    Tak Lea, og i lige måde :-)

    SvarSlet
  10. Fantastisk smuk rimfrost, du har fanget med dit kamera.

    Godt nytår og måske ses vi i 2009, hvem ved?

    SvarSlet
  11. Hvor er du god til at tage billeder. ;-) Rigtig godt nytår til dig og dine. ;-)

    SvarSlet
  12. Tak for et dejlig indlæg, kan du have en hyggelig aften sammen med vennerne.Godt nytår til jer alle

    SvarSlet
  13. tak husejer, jeg håber at 2009 bliver året hvor jeg kan komme til blogtræf i København :-)

    Tak frk. bibo og må du og dine også få et godt nytår :-)

    Tak Conny, må I også komme godt ind i det nye år :-)

    SvarSlet
  14. Lene,

    Det var et begivenhedsrigt år - men som du så smukt skriver, så har det også lært Jer noget som familie.

    Jeg håber, at dit 2009 bliver et lykkeligt og fredfyldt år!

    Godt nytår.

    SvarSlet
  15. tak for i år, Lene. det er dejligt at kende dig - om jeg så må sige:)
    jeg ønsker dig et lyst, stærkt og lykkeligt nyt år.

    SvarSlet
  16. Enig - smukke billeder :-)
    Kære Lene. Også her på øen blev 2008 året, hvor det sidste barn flyttede endeligt hjemmefra. Det er mærkeligt...og godt :-) særligt når man føler, at man er lykkedes som forældre, og at de unge klarer sig godt.

    Jeg ønsker dig og landmanden et rigtigt godt og lykkeligt nyt år. Det er altid en stor glæde og inspiration at gå ind i din blog-verden og blive mødt af dine mange kloge tanker.
    Må 2009 blive et godt og lykkeligt år for Jer.
    Knus herfra.

    SvarSlet
  17. Smukke billeder. Rigtig godt nytår til dig og landmanden.

    SvarSlet
  18. Også et godt og velsignet nytår til dig og dine herfra

    SvarSlet
  19. Skønne billeder som afslutning på 2008 - og gad vide hvad 2009 vil bringe os? Jeg håber i al fald at dit bliver helt fantastisk :-)

    SvarSlet
  20. Fantastisk smukke billeder af din nytårspyntede have. Netop sådan skal der se ud til nytår syndes jeg. Jeg bliver tænksom når jeg læser om dit år og sidder her lidt tung i hovdet og mærker at netop sådan er det jo, livet er godt og skidt. Nogen gange fuldstændigt uforståeligt vidunderligt, andre gange bare rart eller hyggeligt. Nogen gange er dagene så brutale at man ikke orker at huse livet længere, ofte de bare triste eller grå. Jeg håber du får masser af skønne dage i det nye år og sender masser af varme tanker.

    SvarSlet
  21. Godt nytår til dig og din familie, Lene. Tak for at du deler dine kloge tanker med os. Jeg bliver eftertænksom, når jeg læser om dine tanker om året der svandt. Livet er som en pose blandet slik, noget godt og noget skidt, men det er vel sådan det skal være. Mange godt ønsker til dig for det nye år.

    SvarSlet
  22. Tak i lige måde Nille :-)

    Også tak i lige måde til dig Regitze :-)

    Johanne, tak, jeg nyder også at komme indenom din blog :-)

    Tak Sifka og i lige måde :-)

    Tak Eli, godt nytår til jer også :-)

    Tak i lige måde Marianne :-)

    Tak i lige måde Marina og velkommen her :-)

    Tak Helle, livet ændrede sig for både din og min familie, men så er det godt at være del af en familie, der kan hjælpe hinanden :-)

    SvarSlet
  23. Jeg haaber I fik en rigtig dejlig nytaarsaften. Maden, lyder i hvert fald rigtig god! :)
    Godt nytaar, 2009 bliver et godt aar. :)

    SvarSlet
  24. Lene, jeg håber dit nytår blev dejligt og godt, og at du har haft stille arbejdsdage derefter. Det var dejligt at læse om jeres sammenhold trods det at i mistede din mor og at børnene er flyttet hjemmefra. Jeg tror også I klare det hele sammen.

    SvarSlet
  25. Også rigtig goft nytår til jer, Lene!
    Dine billeder er fantastisk smukke :-)

    SvarSlet
  26. Tina, maden var uovertruffen, og vi kom stille og roligt ind i det nye år :-)

    Nina, arbejdsdagene har været rolige :-)

    Tak madame :-)

    SvarSlet