søndag, januar 04, 2009

GLÆDE


Selvom sneen regnede væk lørdag formiddag, mens jeg kørte ned efter min far, blev vejret alligevel til en gåtur, alt imens solen gik ned.

Vi har hygget os, og der er ganske enkelt ikke tid til at sidde her ved computeren. Min fars slægtsbog bliver hevet frem gang på gang, for når hans og min hukommelse slipper op, så har min far interviewet sine søskende og skrevet deres og sin egen historie ned, da han gik på efterløn, og den bog er en guldgrube af historier.


Gudstjenesten i dag blev forlagt til frikirken, hvor min søn kommer, og endnu en gang dukker små dejlige nutidssalmer op og glæder mig.

Den Gud der skabte smilet,
han skabte også dig.
Han gav dig smil og latter
og lyst til sjov og leg.
Hver gang det bobler i dig,
og latteren vil ud,
så glæder du din skaber,
så priser du din Gud.


Vers fra salmen, Den Gud der skabte lyset, af Holger Lissner


Ha en god søndag.

16 kommentarer:

  1. God søndag til dig Lene. Jeg har endelig fundet nogle røde trælysestager som dine - 2 små og 3store. :-)

    SvarSlet
  2. Og i lige måde, Lene - rigtig god søndag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  3. I lige måde, Lene! Sikke en dejlig fredfyldt beretning!

    SvarSlet
  4. God søndag også til dig - og sikke en guldgrube du har til fælles med resten af familien. Det er fantastisk at få viden om tidligere generationer - og fortsat god søndag til dig og dine herfra!

    SvarSlet
  5. Hvor er det en livsbekræftende salme!! Man bliver helt glad...
    Også god søndag til dig!

    Mvh. Ditte

    SvarSlet
  6. Pollyanna,så lyser de dejligt hos dig nu :-)

    Tak Liselotte :-)

    Tak Nina :-)

    Tak fru koch, vi er så glade for den bog, mine mange fætre og kusiner, som ikke har deres forældre mere, min far er den yngste af 15, takker min far hver gang de ser ham. Den er en skat :-)

    SvarSlet
  7. Tak Ditte, jeg blev også helt glad af at synge den, og melodien er enkel og glad og passer til ordene :-)

    SvarSlet
  8. God søndag til deg også, Lene.

    SvarSlet
  9. Hvor hyggeligt med slægsforskning. Min far har også været i gang nogle år men er vist gået i stå. Tror lige jeg skal prikke lidt til ham :P

    Også god søndag til dig

    SvarSlet
  10. Det godt din far fik skrevet den bog,den er god at tage frem,der er stof til mange samtaler,om tiden der er gået,som kan være svært, at huske efter mande år.

    SvarSlet
  11. God søndag. Du tager nogle fabelagtige fots af vejret. Det må været et kanon godt kamera. Mit lille digital kan ikke tage de røde farver i solopgangen over havet.
    Men så må jeg jo bare nyde dem selv hver morgen vinteren igennem. Om sommeren ligger der en gård i vejen.

    SvarSlet
  12. Tak Hege, håber også din søndag blev god trods stileretning :-)

    Anette, det vigtigste er næsten at få skrevet ned om barndommen og hverdagen dengang. Det nyder vi at læse :-)

    Conny, vi er som sagt mange i næste generation, som er så glad for den bog :-)

    Tak Karin, nu ligner jeg næsten en solopgang :-)
    Hvor må det være dejligt at have så tæt til havet og solopgangen :-)

    SvarSlet
  13. Du har vist haft en dejlig dag :-)
    Og har stadig julepynt :-)- det er nu hyggeligt!

    SvarSlet
  14. Miri, julepynten ryger først om to dage :-), ahh måske snyder jeg, for i morgen er der fridag :-)

    SvarSlet
  15. Det er så dejligt, at din far har skrevet en slægtsbog, I kan tage frem og glæde jer over i fællesskab :o)

    SvarSlet
  16. Madame, vi bliver mere og mere glade for den. Ikke blot som en reminder, men også at det her er historier, som vi kan give videre til vore børn og børnebørn :-)

    SvarSlet