søndag, januar 18, 2009

HVAD BYDER MAN UVENTEDE GÆSTER?

Her i huset var menuen helstegt grillet hjortefilet, kartoffelgratin med tomater og squash, julesalat med æbler og nødder og grillede gulerødder og rødløg i balsamico.

Eftermiddagste og aftente blev akkompagneret af lagkage og fastelavnsboller.

Jeg tror, min mave snart får strækmærker.

Nu er gæsterne kørt hjem, hvor var det dejligt, at storesøster fik lyst til at lykønske lillebror med fødselsdagen, som han i øvrigt fejrede alene indtil kl. 15, for fruen skulle arbejde, datteren var i København og sønnen kunne først komme til aften. Gæsterne troede, de blot skulle have en kop te, de tog fejl, for vi havde mad nok. Der står stadig 16 kardemommeboller, 20 grovboller og 18 fastelavnsboller ude i køkkenet ;-) NÅR jeg bager, så bager jeg, som om vi skulle have børnefødselsdag ;-)

9 kommentarer:

  1. Sikke en herlig fødselsdag I har haft og et overdådigt traktement. Tillykke med ham

    SvarSlet
  2. Tillykke med sønnike - Nøj, det lyder lækkert. Fin middag sådan til uventede gæster :)

    SvarSlet
  3. At være gæst i det hus er da en kongelig værdig - sikke en fest :-)Jeg kommer gerne til rester....

    SvarSlet
  4. Hooold da op, min mave får også helt strækmærker - bare af at høre om det overdådige traktement! Og mit ur begynder vist også at stramme.....

    Men hvor lyder det dejligt varmt og gæstfrit at komme på besøg hos jer! :o)

    Mvh. Ditte

    SvarSlet
  5. Pas på - du får en bunke uventede gæster i fremtiden ;) Det lyder altså helt vildt lækkert.

    SvarSlet
  6. Tillykke med landmanden,det var da skøn menu du servede.

    SvarSlet
  7. Det lyder super lækkert.. Hjorten har landmanden vel selv skudt ?

    Og alt det hjemmebag.. Jeg synker lige mundvandet.

    SvarSlet
  8. Tillykke med manden, Lene - sikke en lækker menu. Og ovenikøbet fastelavnsboller, så kan man da vist ikke forlange mere :-)

    SvarSlet
  9. Tak Karin :-)

    Tak Margrethe, det var nu gemalen ;-) og menuen var bestemt på forhånd, men der var rigeligt ;.-)

    Marianne, vi hyggede os, og du skal være velkommen :-)

    Ditte, tak :-) Maven må vænne sig til andre tider i dag ;-)

    Ups Helle, det er vist ikke altid jeg kan leve op til det måltid mad :-)

    Tak Conny, det smagte dejligt :-)

    Velkommen Mette her til. Håber du ikke dryppede ;-)

    Tak Helle, det er skønt at det nu er tiden for fastelavnsboller :-)

    SvarSlet