torsdag, januar 29, 2009

MENS VI VENTER


Helles tomatkartofler er i ovnen, dvs. med lidt ændringer, jeg havde glemt at købe fløde, det skulle dog ikke hindre os i at prøve opskriften, så lidt fromage frais blev erstatningsfløde.

The kartoffelwomans sans for hvor længe sådan nogle kartofler skal have i ovnen, slog fejl, så vi venter stadig.

Imens kører der mange tanker i hovedet, jeg tror en gåtur efter den sene aftensmad vil gøre godt.

Fjernsynet kører, jeg lytter med et halvt øre, kulden er på vej, det er godt for kartoffelavlere, så spiser danskerne nemlig kartofler.

Ude i bilen ligger 5 store indkøbsnet med PAPIRER, nu har jeg slæbt al det jeg gemmer på arbejde med hjem, og så skal jeg i gang med at sortere. Det bliver dog ikke i aften, man skal vælge sine kampe med omhu, så den kamp venter jeg lige med til en fridag.

10 kommentarer:

  1. De kartofler med bønner og tomat skal jeg prøve.. Det er godt med nye indput, det trænger jeg til..
    Nu må vi se hvor mange af papierne du nænner at skille dig af med.:-))

    SvarSlet
  2. Sjovt, hvorfor mon vi spiser flere kartofler, når det er koldt?
    Er det mon noget med mere traditionel mad, og ikke så mange salater, når kulden trykker, eller hvad?

    SvarSlet
  3. shh Mette, jeg SKAL ha sorteret ud, jeg gemmer alt :-)
    Og kartoflerne smagte godt :-)

    Anette, jeg har samme teori som du :-)

    SvarSlet
  4. Kogte Fromage Frais op og blev tyk omkring kartoflerne? Jeg tror, at der skal fedt til den proces?

    SvarSlet
  5. Så må det være godt, at være kartoffelavler lige nu, så koldt det er blevet.I morgen after skal vi have"Krydrede nakkekoteletter med Græske kartofler"Har aldrig lavet den rat før,mem nu skal det prøves.

    SvarSlet
  6. DEt lyder fantastisk lækkert med det mad du taler om. Gad vide om det kan laves uden piskefløde, for det er ikke lige os. Jeg tænkte på at jeg ville jævne med lidt ost, det må også kunne bruges. Så behøver man nok heller ikke kød til.
    Det skal prøves. God arbejdslyst med papirerne

    SvarSlet
  7. Blev den kartoffelret lige så god, som det kunne forventes?
    Den skal i hvert fald prøves - med fløde og det hele.
    Papirarbejdet lyder en anelse omfattende. Go' fornøjelse ;-)

    SvarSlet
  8. Det er en så skøn ret, men den skal åbenbart have enormt lang tid, jeg tog nemlig også fejl.

    SvarSlet
  9. Uuuuuuuuhm, jeg prøvede den også af, den ret, med små ændringer. Der kom lige et løg og nogle grillede hvidløg, plus kylling i tern. Groft brød til... MUMS!!!

    SvarSlet
  10. Helle, det kogte vel nærmere ind ;-) for jeg måtte give retten over 1 time i ovnen :-)

    Uhm Conny, det lyder lækkert, og koldt det er det, så mon ikke kartoffelsalget stiger :-)

    Tak Karin, Helle foreslog at man kunne koge sødmælk op, så bled et som fløde, men det smagte nu godt med fromage frais, syntes vi :-)

    Tak Ellen, det bliver omfattende, men det skal gøres ;-)

    Sister, så er jeg ikke den eneste :-)

    frk Bibo, den variant skal jeg vist prøve :-)

    SvarSlet