mandag, januar 26, 2009

MORGENTUR 2

Efter en god lur var tiden kommet til et besøg hos yngstebarnet, min kære søn. Han flytter om 1 uge ind til den nordjyske hovedstad, så jeg indbød mig selv til en visit.

Det skal jeg gøre noget oftere, vi hyggede os over te, brød og kage, fik sat ord på mange ting, der var jo kun os to, og vi kunne lade ordene finde plads inden i, før de kom ud.

Bagefter var vi flittige, så nu er der ryddet op, støvet af og støvsuget. Det er underligt, at det er sjovt at rydde op og gøre rent andre steder end hjemme hos sig selv.


Køleskabet blev også lige fyldt lidt op, jeg har en søn, som kan gå en hel dag uden at indtage føde, og han ved godt, det ikke er sundt, men sådan har han været lige fra barn af, og jeg er lige modsat, kan ikke lave noget, før jeg har fået morgenmad, så jeg har haft svært ved at forstå det.

Spiser du morgenmad?

12 kommentarer:

  1. Ja er du tosset, jeg kan slet ikke fungere uden morgenmad. Og teenageren er opdraget til det samme... uden morgenmad og drikke, duer helten ikke!

    SvarSlet
  2. Altid!! Hvis der går mere end en time fra jeg står op, begynder jeg at blive småsur ;o)

    SvarSlet
  3. Da jeg var ung spiste jeg aldrig morgenmad.
    Da jeg gik på arbejde spiste jeg næsten altid morgenmad.
    Nu spiser jeg stort set altid morgenmad.
    Mine børn vil helst ikke spise morgenmad - jeg forsøger hver morgen og nogle gange spiser de lidt.

    SvarSlet
  4. Lise, vores børn er også blevet opdraget til det, men det var så tydeligt at det nærmest var tvang for sønnen, undtagen hvis vi havde god tid og kune lave amerikanske pandekager, blødkogte æg og andet hyggeligt, så gled det ned i hyggens navn :-)

    Anette, det tror jeg også jeg ville blive :-)

    Helle, jeg snakkede med en pædagog hvis mand, som var lærer, aldrig havde lyst til mad om morgenen, så deres børn blev ikke tvunget til morgenmad, men alle kloge hoveder og undersøgelser viser jo at vi fungerer bedst, hvis maven har fået en god start. Vi prøvede smoothies i den sidste tid før sønnen flyttede hjemmefra, men det kræver jo også tid om morgenen ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg spiser havegryn med minimælk og lidt sukker hver dag ,undtagen søndag da stå den på rundstykker.

    SvarSlet
  6. Conny, havregryn er en god start på dagen :-) Vi er også til rundstykker om søndagen.

    SvarSlet
  7. Jeg fungerer slet ikke, hvis jeg ikke får morgenmad samt en kop te eller kaffe.....

    Og jeg er glad for, at mine børn også spiser morgenmad, for jeg tror, jeg vil have svært ved at forstå - og acceptere - at man kan fungere ordentligt uden morgenmad!?

    Mvh. Ditte

    SvarSlet
  8. Ditte, jeg fatter slet ikke at nogle af dine og mine kolleger kan klare sig frem til formiddagskaffen, som bliver deres morgenmad. Vi prøvede alt i morgenmadsprodukter til barnet, blot for at få ham til at spise.Dengang kendte jeg ikke til smoothies :-)
    Og du får en mail snart, skal blot lige sætte ord på tankerne :-)

    SvarSlet
  9. Ja selvfølgelig spiser jeg morgenmad og jeg er lidt af en varmmadsfreak om morgenen om vinteren. Jeg vil meget gerne have øllebrød eller havregrød, men sommetider er jeg doven og spiser bare havregryn uden sukker med mælk.
    Det får jeg mest om sommeren og så A 38 med frisk frugt og lidt gryn af en eller anden slags. Ungerne spiser også altid morgenmad. Datteren er til varm mad hele dagen morgen middag og aften, så hun laver i en alder af 21 øllebrød til sig selv til morgenmad for det er hendes livret. Hun har nemlig svært ved at spise morgenmad- ja i det hele taget at spise og holde maden i sig- men det har hun altid haft og lægerne siger der ikke er noget i vejen.

    SvarSlet
  10. Karin, du minder mig om at jeg har noget øllebrød i fryseren, fik en pludselig et flip over gammel rugbrød der skulle smides ud, så der blev lavet øllebrød :-)

    SvarSlet
  11. Ja, har altid spist morgenmad - har aldrig været god til at klare mig uden morgenmaden - og nu nyder jeg at der er ting, som diabeten ikke har påtvunget mig... :P
    Dog har jeg ændret morgenmadsprodukterne - før spiste jeg corn flakes HVER morgen. Nu skifter jeg afhængig af hvad jeg har lyst til, men rugbrød er blevet et hyppigt valg ;)

    SvarSlet
  12. Else, morgenmad er godt, og som person med diabetes er det jo livsvigtig, så godt at du var vant til det før :-)

    SvarSlet